A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNPupp Réka
12:25CselgáncsReka Pupp-Sosorbaram Lkhagvasuren
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

Japán dízelautók is buktak a károsanyag-kibocsátási teszten

mazda cx-5
Vágólapra másolva!
Egyes japán dízelautóknál is nagyobb a károsanyag-kibocsátás közúti forgalomban, mint a tesztpadokon.
Vágólapra másolva!

A hatóságok a Toyota és a Nissan egyes Japánban értékesített modelljeinél mértek valós forgalmi helyzetben a teszteredményeket akár tízszeresen is meghaladó nitrogén-oxid kibocsátási értékeket, a Mitsubishi egyes modelljeinél pedig a megengedett érték ötszörösét.

A közlekedési minisztérium hat dízelautót vizsgált meg, és egyiknél sem talált illegális szoftvert a motorvezérlő egységben, egyúttal megállapította azt is, hogy egyik autógyár sem sértett meg egyetlen vonatkozó törvényt sem.

A Japánban értékesített dízelautókat jelenleg csak laboratóriumi méréseknek vetik alá, de a közlekedési minisztérium valós közlekedési helyzetekben történő mérési eljárások bevezetését tervezi, az európai és amerikai törekvésekhez hasonlóan.

A Mazda CX-5-ös esetében nem volt eltérés a laboradatok és a valóság között Forrás: Mazda

Franciaország már tavaly különbizottságot állított fel a gépjárművek kibocsátási értékeinek valós körülmények között történő mérésére. A bizottság januárban közölte, hogy a száz megvizsgált jármű közül több is jóval a megengedett érték felett bocsát ki szennyező anyagokat.

A japán közlekedési minisztérium közleménye szerint a mérésekkor a Toyota Hiace és Land Cruiser Prado, a Nissan X-Trail, valamint a Mitsubishi Delica egyes, kizárólag Japánban értékesített verziói akadtak fenn a rostán. A Mazda CX-5 viszont valós közlekedési körülmények között is a teszteredményekkel megegyező kibocsátási értékeket produkált, a külföldön Mazda2 néven értékesített Demio pedig elenyésző mértékben magasabbat.

A közlemény megjegyzi, hogy a méréseket minden modellnek csak egy-egy példányán végezték el, így azok nem tekinthetők mérvadónak, mert az engedélyezési eljárásban több példány mérési eredményeinek átlagát kell alapul venni. A japán dízelautó-piac viszonylag kicsi, az eladott személygépkocsiknak mindössze négy százalékát teszi ki.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!