Júniustól lesz kapható az Opel második kis szabadidő-autója, a Crossland X, amely műszakilag a Peugeot 2008-asra épül, és ugyanott is készül, mint francia testvére. A Mokka X-szel nem sok rokonságot mutat az újdonság, mivel az még a koreai fejlesztésű, 2013-ban bemutatott Chevrolet Traxon alapul. Az Opel szabadidő-autó kínálata ezzel kéttagúvá bővült, de még idén megjelenik egy harmadik SUV, az egy kategóriával nagyobb, Seat Ateca méretű Grandland X is.
4,21 méteres hosszúságával az új Crossland X 6 centivel rövidebb a Mokka X-nél és 16 centivel az Astránál, ugyanakkor utóbbinál tíz centivel magasabb, ezért az üléseket is feljebb tették benne. A régi Mokka X-et elsősorban az aktív életmódot élő fiataloknak szánja az Opel, a kizárólag elsőkerékhajtással kapható új Crossland X-et viszont a családoknak, mivel ez tulajdonképpen egy magas építésű egyterű, a Meriva szellemi utóda, csak némi terepjárós beütéssel.
A tágasnak ígért utastérre a nagyfokú variálhatóság jellemző: a 60:40 arányban osztott hátsó ülések 15 centit mozoghatnak előre-hátra, így választani lehet a nagyobb hátsó lábtér, vagy a 410-ről 520 literre növelt csomagtér között.
Olyan korszerű extrák is rendelhetőek lesznek, mint a teljesen LED-es, adaptív fényszóró, a head up kijelző, a 180 fokos, körkörös kamerarendszer, az automatikusan kormányzó parkolóasszisztens, a gyalogosfelismerővel kiegészített vészfék-asszisztens, illetve a sávtartó és táblaleolvasó és a holttér-figyelő. Az OnStar diszpécserszolgálat mellett a digitális szolgáltatások közé tartozik az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, a vezeték nélküli telefontöltés, valamint a fedélzeti wifi is.