Az új 5-ös BMW formavilága a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető forradalminak, egy kicsit modernebb lett itt-ott, de akár ráncfelvarrásként is el lehetett volna sütni. A lemezek alatt persze történt változás, a módosított anyagfelhasználásnak köszönhetően például egy mázsával csökkent az autó tömege.
A szedán 36 milliméterrel hosszabb, 6 milliméterrel szélesebb és 2 milliméterrel magasabb a kifutó modellnél, a tengelytávolság 7 milliméterrel nőtt. Javult az 5-ös légellenállása is, ezzel és az alacsonyabb tömeggel magyarázható a korábbinál kisebb (katalógus)fogyasztás.
A kézi váltók kedvelőinek rossz hír, hogy ilyennel szinte egyáltalán nem kapható az 5-ös, majdnem minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik alapáron. Az egyetlen kivétel az alapmotor, a 190 lóerős, kétliteres dízel, amelyhez hatfokozatú kézi váltót adnak. Ezzel indul a hazai árlista is, az 520d alapára 13,649 millió forint.
A legolcsóbb benzines (530i) 15,209 millió forinttól kapható, ebben a kétliteres turbómotor 252 lóerős változata dolgozik.