A Sanghaji Autószalonon leleplezett új C5 Aircross egy újabb állomás a márka egyre erősödő SUV-offenzívájában. A Peugeot 3008-ashoz hasonlóan ez is az EMP2 padlólemezre épül, de a futóműve teljesen egyedi, mert ez az első autó, amelyiknél progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott csavarrugós felfüggesztést alkalmaztak.
Ez a komfortra hangolt rendszer állítólag hatékonyan szűri az útegyenetlenségeket, és a Citroënekre jellemző jó menetkényelmet biztosít, amit a videón azzal próbálnak bizonyítani, hogy földúton haladva sem lötykölődik ki a pohártartóba tett ital.
Az új felfüggesztés fejlesztése során 20 szabadalmi bejelentést nyújtottak be, de a működési elv viszonylag egyszerű. Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig az új rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően.
A felfüggesztés az igénybevételtől függően így két ütemben működik:
Belül a panoráma-napfénytető jóvoltából világos az utastér, az első ülések fűtés- és masszázsfunkcióval rendelkeznek, a speciális légtisztító rendszernek köszönhetően a levegőminőség is remek. A 12,3 colos digitális műszercsoporttal és 8 colos HD-minőségű kapacitív érintőképernyővel felszerelt C5 Aircross sok vezetéssegítő rendszert alkalmaz, jó részük feláras lesz.
Bár rendes összkerékhajtás nincs hozzá, a C5 Aircross állítólag terepen is biztonsággal mozog a trükkös kipörgésgátlójával. A Citroën modellek közül elsőként ebben lesz majd konnektoros hibrid hajtáslánc, amelyben a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja. A Sanghaji Autószalonon bemutatott francia SUV kínai forgalmazása 2017 októberében, az európai 2018 második felében kezdődik.