A Blikk információi szerint a buszra a BKV Zrt. csapott le. A korábban az MB Travel tulajdonában lévő Ikarus vélhetően továbbra is a budapesti forgalomban lesz majd látható, nosztalgia városnéző járatként működtethetik tovább.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint jó üzlet volt a vásárlás. "Ha egy vállalat ápolja a múltját, és azt jól csinálja, az mindenki számára előnyös dolog. Ez a jármű nagyon szorosan hozzátartozik Budapesthez, hiszen képeslapokon, bélyegeken is találkozhattunk vele korábban. A harmincöt milliós összeg egy új autóbusz árának körülbelül a fele, így nem kérdés, hogy a BKV Zrt. jó döntést hozott a vásárlással" – mondta a VEKE-elnök Dorner Lajos, aki szerint a nemzetközi piacon ennek többszörösét is kifizetették volna ezért az autóbuszért a gyűjtők.
Az Ikarus 630-ast – amelyet 1959-től 1971-ig gyártottak – egy 8276 köbcentis motor hajtja, a teljesítménye 146 lóerő. Az Ikarus palettáján az egyetlen orrmotoros jármű, amelyen egyszerre 36 fő fér el.