Az új A-osztályos limuzin is a tagja lesz a Mercedes következő, nyolctagúnak ígért kompakt modellcsaládjának. Fő feladata az lesz, hogy vevőket csábítson el az Audi A3 szedántól és a hamarosan érkező BMW 1 szedántól. Utóbbi jelenleg még csak Kínában kapható, de az utóda – amely a 2019-ben érkező harmadik generációs 1-esre épül majd - állítólag már globálisan elérhető modell lesz.
Az első-vagy összkerékhajtású Mercedes A-osztály szedánt kizárólag négyhengeres turbómotorokkal fogják kínálni, az A45 AMG-ben a kétliteres motor erejét 400 lóerő fölé növelik, amivel az RS3 közvetlen konkurense lesz. Ezúttal készül majd konnektoros hibrid is, amely akár 50 km-t is meg tud majd tenni tisztán elektromos üzemmódban.
Az A-osztály szedánt állítólag azért készítette el a Mercedes, mert a vevők szerint a CLA nem volt elég praktikus, ami a szűkös utas- és csomagterét ismerve hihető is. A tanulmányautó orr-részét „predator arc"-nak hívja a Mercedes, biztosak lehetünk benne, hogy az ötajtós A-osztály és a B-osztály utóda is hasonlót kap majd. A függőleges lécekkel osztott Panamerican maszk, a domborodó motorháztető és az agresszív első lökhárító azonban csak az AMG modelleken marad meg.
Sokkal letisztultabb az alapforma, mint a számtalan éllel szabdalt CLA-n, a klasszikus, háromdobozos felépítést rövid túlnyúlásokkal valósították meg. Az A-osztály szedán tanulmány 4570 mm hosszú, 1870 mm széles és 1462 mm magas, vagyis a C-osztálynál 116 mm-rel rövidebb, 60 mm-rel szélesebb és 20 mm-rel magasabb.