Dieter Reiter, München polgármestere elmondta: szeretnék elkerülni az efféle korlátozások bevezetését, azonban a friss müncheni légszennyezettségi adatok ismeretében
úgy tűnik, a lépés mégis elkerülhetetlen lesz a jövőben.
A legutóbb mért müncheni
nitrogén-oxid-szinteket sokkolónak nevezte a városvezető,
elmondása szerint senki nem várt hasonlóan kedvezőtlen szennyezettségi számokat. Egy másik németországi nagyváros, Stuttgart is arra készül, hogy jövőre vezet be a kevésbé korszerű dízelautók használatára vonatkozó tilalmat.
Münchenben az esetleges tilalom 133-170 ezer járművet érintene,
a szabályozás szigorúságától függően. A legújabb, Euro 6-os kibocsátási szabályozásnak eleget tevő járműveket nem érintené a korlátozás a Süddeutsche Zeitung értesülései szerint.
Németországban, az utóbbi időben az új autók vásárlói egyre kisebb arányban döntenek dízel modell mellett a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutató intézetének tanulmánya szerint.
Az intézet felmérése szerint
az idén áprilisban vásárolt autóknak mindössze 23,8 százaléka volt dízel,
ami a legalacsonyabb arány a kis lökettérfogatú benzines autókat támogató 2009-es roncsprémium óta.