Bár Sergio Marchionne, a FCA és a Ferrari elnöke a tavalyi Genfi Autószalonon kategorikusan kijelentette újságírók előtt, hogy a Ferrari nem tervezi szabadidő-autó bemutatását, mert az ellentétes lenne a márka hagyományos értékeivel, az angol Car Magazine bennfentes, megbízható információkra hivatkozva mégis arról ír új számában, hogy Maranellóban
már el is kezdték az F16X kódnéven futó modell fejlesztését.
Úgy látszik, a patinás olasz márka is kénytelen beállni a sorba az olyan tradicionális luxusautó-gyártókhoz hasonlóan, mint a Porsche, a Bentley, a Rolls-Royce, az Aston Martin, a Lamborghini. Ezek a gyártók ugyanis már vagy rendelkeznek szabadidő-autóval, vagy hivatalosan is elismerték, hogy dolgoznak rajta.
A 2021-ben érkező Ferrari SUV a márka egyetlen négykerék-meghajtású modelljének, az FF-nek (újabb nevén GTC4 Lusso) a következő generációján alapul majd. Marad az alumínium vázszerkezet, de az első és hátsó ajtók közötti B-oszlopot elhagyják, a tengelytávot pedig jelentősen megnövelik, hogy négy személy fejedelmi kényelemben és sok csomaggal utazhasson.
Az utastérbe négy ajtón át lehet majd beszállni,
de a motorral működtetett hátsók nem a megszokott irányba, hanem hátrafelé nyílnak, mint a Rolls-Royce-okon.
Bár az F16X minden idők legtágasabb, legpraktikusabb és legnagyobb használati értékű Ferrarija lesz, Sergio Marchionne állítólag kikötötte a dizájnrészlegnek, hogy a formának a márka autóira jellemző sportos eleganciát kell tükröznie. Ezért nem valószínű, hogy egy drabális, robusztus terepjáróra, hanem inkább
egy emelt hasmagasságú négyajtós kupéra hasonlít majd
a szabadidő-autó. Nem lesz könnyű dolga a formatervezőknek, ha ennyi igénynek akarnak megfelelni, a Bentley bicskája például beletört a Bentayga megrajzolásába. és az áttervezés sem sokat segített rajta.
A Ferrari összkerék-meghajtású szabadidő-autóját nem lehet majd a 6,5 literes szívó V12-essel kérni, csak a 3,9 literes, turbós V8-assal kínálják majd. Ez a motor a 488 GTB-ben 670 lóerőre képes, de az F16X-ben inkább nyomatékra hangolják majd, a teljesítménye várhatóan 600 lóerő körüli lesz. A motor és a nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó közé még
egy 160 lóerős hibrid modult is beépítenek, amely önállóan, károsanyag-kibocsátás nélkül is képes lesz hajtani a kocsit,
persze csak pár tíz kilométeren át, mert a 8 kilowattórás akkumulátor nem túl nagy.
A SUV és a már szintén fejlesztési fázisban lévő új Dino segítségével a Ferrari eladásai öt éven belül megduplázódhatnak, ami még mindig csak évi 16 ezer autót jelentene, ami a Porsche eladásainak 7 százalékát sem éri el.