A biztosítottaknak is csak
15-20 százaléka fizeti rendszeresen az évi 3000 forintos kötelező díjat,
mert bár a rendőrök büntetnek, ha nincs, viszont baleset esetén a robogósoknak saját zsebből kell kifizetniük a kárt.
"Sokszor a tulajdonosok sem tudják, hogy a segédmotoros kerékpárokra (a robogók nagy része ebbe a kategóriába tartozik) kötelező kgfb-t kötni, ha azok részt vesznek a közúti közlekedésben" – mondta Papp Lajost, az FBAMSZ gépjárműszekciójának elnöke.
Rendszám híján az alvázszámra kötnek kötelezőt a biztosítók, ez kerül évi 3000 forintba. Statisztikák szerint viszont a 13-35kW közötti motorok
általában 350 ezer forintos kárt okoznak,
de nem ritka a milliós összeg sem.
A biztosítási alkuszok szerint gyakran előfordul, hogy a balesetet okozó robogós elhagyja a helyszínt, így szinte lehetetlen kideríteni, hogy ki volt. A megoldás szerintük erre az lenne, ha a robogókon is kötelező lenne a rendszám.