Skyactiv-X néven érkezik a márka új motorja, amelyhez hasonlót korábban prototípusként már a General Motors is bemutatott. Akkor azonban nem lett semmi a dízel és benzines technológia előnyeit egyesítő motorból, a Mazda azonban most sorozatgyártásba küldi.
A lényeg, hogy
az új motorban nincs gyújtógyertya,
az égéstérben
megnövelt nyomás robbantja be a keveréket.
Ez hasonló a dízeltechnológiához, és az ígéretek szerint a motor hasonlóan takarékos lesz, mint a gázolajos egységek.
Ugyanakkor mivel benzinmotorról van szó, jóval tisztább üzemet ígér az újdonság, mint bármelyik dízel. Az új Mazda3 az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, ekkor várhatók további részletek a motorral kapcsolatban. Kiszivárgott hírek szerint
a jelenlegi kétliteres benzinesnél 10-30 százalékkal nagyobb nyomatékot és jobb gázreakciót biztosít majd a motor,
érezhetően alacsonyabb fogyasztás mellett.