A modern autókban az A-oszlopok (a szélvédő két szélén lévő tetőoszlopok) egyre vastagabbá váltak a szigorodó törésteszt követelmények miatt, ez azonban egy komoly veszélyt is hordoz, mivel átlósan előre akár több gyalogost is képesek kitakarni a vezető látóteréből.
2001-ben a Volvo az SCC nevű tanulmányautójába rácsos szerkezetű A-oszlopokat tett, amelyeken át lehetett látni a kis, háromszög alakú ablakokon keresztül. Ez a megoldás végül nem jutott el a sorozatgyártásig, pedig a Volvo mindig szívesen mutat be biztonságtechnikai innovációkat.
Most a Toyota dolgozik a probléma megoldásán az amerikai szabadalmi hivatal által közzé tett rajz szerint. A japánok nem az átlátszó A-oszlopban, nem is a külső kamerák képét belül, az oszlopon megjelenítő kijelzőben látják a megoldást, hanem egy ötletes tükröző rendszerben. Az A-oszlop körül gondosan elhelyezett tükrökkel "görbítenék" meg a fényt, hogy úgy tűnjön, átlátszó az oszlop. Így a vezető idejében észreveheti a zebrán sétáló gyalogosokat, oldalról érkező járműveket.