Az új kocsitest szélesebb, magasabb, hosszabb és jóval modernebb lett, amiben nagy szerepe van a megnövelt, erőteljesebb összhatást garantáló kerékjárati íveknek, valamint a nagyobb felniknek, illetve abroncsoknak is.
A motorháztetőn és a hátsó sarkokon megfigyelhető, élesebb vonalak szintén hozzájárulnak a jellegzetes megjelenéshez, csakúgy, mint az egyedi formájú fényszórók, amelyek révén már új Honda-arculathoz igazodik az orr-rész.
A CR-V Hybrid Prototype-ban alkalmazott i-MMD rendszer több erőforrást foglal magában. Az alapot a Honda kétliteres, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzines egysége adja, ami azon túlmenően, hogy mozgatja az autót, elektromos energiát is termel.
Ehhez társítottak egy hajtásban segédkező és egy különálló, áramtermelést végző villanymotort a japán vállalat mérnökei. Ez a hibrid konfiguráció nem igényel hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre.
Az i-MMD minden helyzetben képes megítélni, hogy benzinnel vagy árammal hatékonyabb-e éppen az autózás, így automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül kapcsolgat az EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzines) üzemmód között.