A BMW X2 az az X1-nek, ami az X4- az X3-nak, vagy az X6 az X5-nek: a hagyományos, ötajtós SUV laposabb tetejű „kupé" verziója gazdagabb felszereltséggel és feszesebb futóművel. A jövő márciustól kapható, 4,36 méter hosszú X2 ugyanarra az alapvetően fronthajtású UKL platformra épül, mint az X1, a 2-es Active és Gran Tourer egyterűk, valamint a Minik új generációja.
A mokány terepkupé hossza 5, magassága 7 centivel kisebb, mint az X1-esé, az alaktényezője mindössze 0,28. Formája semmi meglepőt nem nyújt azt leszámítva, hogy
ez az első BMW, amely fordítva, az aszfalt felé szélesedve hordja a márka védjegyének számító vesés hűtőrácsot,
miközben a C-oszlopokra felhelyezett emblémák a BMW 2000 CS és a BMW 3.0 CSL örökségét hirdetik.
A Regensburgban készülő X2 piaci bevezetésekor a palettára egy benzines és két dízelmotor kerül fel 190-től 231 lóerőig, de februártól már egy 140 lóerős háromhengeres, 1,5 literes benzines (18i) és 150 lóerős kétliteres dízel (18d) is elérhető lesz, fronthajtással.
A dízelekhez nyolcfokozatú hagyományos, a benzinesekhez hétfokozatú dupla kuplungos automata váltót lehet rendelni, az erősebb motorokhoz széria az xDrive összkerékhajtás.