A Szeneczey Balázs és Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztés szerint a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén
korlátoznák a 7-es és 8-as környezetvédelmi osztályú - Euro 3-as dízelüzemű - gépjárművek forgalmát is.
Ez - a megfelelő felkészülési időigényre tekintettel -
2018. október 1-jén lépne hatályba.
Az intézkedéssel - mint írták - a korlátozottak aránya az üzembentartók mintegy harmadáról gyakorlatilag 40 százalékára emelkedne.
Továbbá
korlátoznák a riasztási fokozat elrendelése esetén a 10-es és 11-es környezetvédelmi osztályú - Euro 4-es dízelüzemű - gépjárművek forgalmát is.
Ez a rendelkezés
2019. október 1-jén lépne hatályba.
Az előterjesztés szerint az előbbi rendelkezések hatályba lépésekor
a használt gépjárművek gyakorlatilag fele, a 2015-ös adatok alapján 52 százaléka esne a riasztási fokozat forgalomkorlátozása alá.
Mivel a fővárosi szennyezettségi szint kialakulásához további - a közlekedési hatással összemérhető - források is hozzájárulnak, illetve ezektől független környezeti tényezők is alakítják azt, ezért az 55 százaléknál nagyobb mértékű fővárosi közlekedési korlátozás a mai ismeretek alapján már nem megalapozott - írták.
Hozzátették, hogy ugyanakkor a korlátozás során továbbra is indokolt - tekintettel a gépjárművek viszonylag gyorsan javuló környezetvédelmi tulajdonságaira - ezt az alapelvet fenntartani.
E szabályozási elvnek megfelelően, ha az üzemben tartott gépjárművekhez képest a korlátozott szennyezőbb gépjárművek aránya kisebb lesz mint 45 százalék, akkor a rendeletet indokolt lesz úgy felülvizsgálni, hogy a fővárosi riasztási fokozatban a következő dízelüzemű környezetvédelmi osztályú gépjárművek (a 12-es, dízelüzemű Euro 5-ös), majd egy következő lépésben a 13-as (dízelüzemű Euro 6-os) kerüljenek korlátozás alá - olvasható a javaslatban.
Az előterjesztésben
javasolják a belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárok forgalmának tilalmát is.