Az első töltőállomások Németországban, Norvégiában és Ausztriában a fő közlekedés utak mellett létesülnek egymástól 120 kilométernyire és mindegyik több gyorstöltő-csatlakozással rendelkezik majd.
Húsz már kész, év végéig további harmincat terveznek.
A négy autógyár tavaly jelentette be közös vállalat létesítését elektromos autók töltőállomásainak üzemeltetésére. Az Ionity egyelőre négyszáz, térítés ellenében használható villanyautó gyorstöltő-állomást tervez létesíteni Európában.
Az idén megnyíló ötven állomáshoz 2018-ban további ötven csatlakozik
szerte Európában és a tervek szerint a hálózat 2020-ra bővül négyszáz egységre, de a bővítést utána is folytatják majd.
Az egyenként 350 kW teljesítményű töltőállomás hálózat a márkafüggetlen CCS (Combined Charging System) csatlakozó szabványt alkalmazza, ami
nem kompatibilis a Tesla, a PSA, a Nissan és a Mitsubishi által használt szabványokkal.