Esztergomban jelenleg annyira sikeres Suzukikat (Vitara, S-Cross) gyártanak, hogy a Swift új generációjára nem maradt kapacitás, így hosszú idő után a kisautó már nem a "mi autónk", mert Japánból fogják importálni. A Genfi Autószalonon bemutatott új generációs modell formája minden eddiginél bátrabb, mindent bevetettek a dizájnerek, és nem is lett rossz a végeredmény.
Jól láthatóan sportosabb lett a Swift formaterve, ezt többek között a rejtett hátsó kilincsek is jelzik, ami nem biztos, hogy egy kisautónál nagyon praktikus megoldás. Az új Swift 3840 mm hosszú (-10 mm), 1735 mm széles, 1495 mm magas, a tengelytávja pedig 2450 mm (+20 mm).
Csak 265 literes a csomagtartó, vagyis a réginél 25 százalékkal nagyobb, az üléstámlák ledöntésével 579 literes hely alakítható ki. A genfi üléspróba alapján elmondható, hogy
igen tágas lett a beltér,
két 180 centis felnőtt gond nélkül elfér egymás mögött, és még a hátsó fejtér sem szűkös. Könnyű a be- és kiszállás, mert az ajtók szinte derékszögig nyílnak.
Korábbi képekről is kiderült, hogy amit lehetett, azt átalakítottak az utastérben, még a kormány alját is egyenesre vágták. Új a középkonzol és a műszerfal, a Vitarából ismert érintőképernyős fedélzeti menürendszer Android Auto- és Apple Carplay-kompatibilis. Az analóg műszerek mutatói alaphelyzetben függőlegesen állnak, mint egy sportautóban, az automataváltós (CVT vagy hatfokozatú) kivitelek váltófüleket is kapnak a jó fogású, mutatós kormánykerékre.
Az 1,2-es benzinmotor 90 lóerős (118 Nm), a Balenóból ismert félhibrid rendszerrel (villanymotoros rásegítéssel) 94 lóerőt és 168 Nm-t tud, de utóbbit nem tervezik forgalmazni nálunk.
Szerepel a kínálatban egyliteres, háromhengeres turbómotor is,
ez 112 lóerős (150 Nm). A Balenóval szerzett tapasztalataink alapján valószínűleg ez lesz a legjobb választás a kocsihoz, amit a 10 másodperces gyorsulás és a 195 km/h-s végsebesség is jelez. A legiszákosabb változat átlagfogyasztása 5, a legtakarékosabb hibridé 4 liter vegyesen.
Az új Swift üresen mindössze 840 kilós, ami 120 kilós súlycsökkenést jelent a kifutó modellhez képest. Mostantól kizárólag ötajtós karosszériával lesz kapható a kisautó, de a rejtett hátsó kilincs miatt az ötajtós is háromajtósnak tűnik.
Felárért összkerékhajtás is rendelhető lesz,
akárcsak az új Ignishez (itt olvashat róla tesztet), és esélyes, hogy ahhoz hasonlóan csak gazdag biztonsági felszereltséggel fog jól szerepelni a törésteszten.
Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, előrenéző érzékelőrendszere, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosít biztonsági funkciókat, például önállóan képes vészfékezésre, figyelmeztet a sávelhagyásra, és segíti a fényszóró vezérlését. Emellett egy milliméteres hullámhosszú radarral működteti a már elérhető adaptív tempomatot.
Az új futóműnek köszönhetően a korábbi Swifthez képest javult az úttartás, az autó állítólag gyorsabban reagál a kormány elfordítására. Jó előjel, hogy
az új Swiftet Európa útjain, helyi tesztvezetőkkel finomhangolták.
Magyarországon májustól lesz megvásárolható, de a tesztvezetések már áprilisban elkezdődnek. Egyelőre nincs információ az áráról, csak annyit tudtunk meg Genfben, hogy "nem lesz sokkal drágább" a réginél.