A 2017-es hazai autópiaci adatok összesítése rámutatott, hogy új kedvenc kategóriájuk van a magyaroknak: az SUV-k. 2016-ban még csak megszorítani sikerült a kompaktokat, tavaly viszont megtörtént a helycsere, egyébként összhangban a nemzetközi trendekkel.
Az SUV-lázat látva mindenki szabadidő-autósít mindent, amit lehet,
a Skoda sem hagyja ki a ziccert a Fabiával.
Annál is inkább, mert a felfújt kisautók kedvező áruk miatt különösen népszerűek, sokak számára jó kompromisszumos megoldást jelentenek.
A Fabia SUV-jellegű kiadása egyelőre csak tanulmány, Vision X néven mutatják be a Genfi Autószalonon. A cseh márka kínálatában a Karoq alá kerül majd, a végleges neve még nem ismert. Árulkodó lehet azonban, hogy
a Skoda levédette a Polar elnevezést.
A Skoda nagy sikereket ért el első SUV-jával, a Kodiaqkal, kilenc hónap alatt sikerült százezer darabot eladni belőle.
A Karoqból szintén több ezer darab kelt már el, pedig csak novemberben indult az értékesítés.
A Vision X körülbelül 4,2 méter hosszú, tengelytávja 2,5 méter, valamivel nagyobb lesz a testvérmodell Seat Aronánál.
Belső helykínálata a kifutott Yetiét idézi majd,
a három- és négyhengeres motorok a konszern jól ismert kínálatából érkeznek.
Valószínű, hogy a Golfban bemutatott, 48 voltos hibrid rendszert is megkapja a szériamodell, így legalább a hátsó tengely elektromos hajtású lesz - felárért. Az újdonság értékesítése 2019-ben kezdődhet.