A Garvisor közösségi szervizkereső portál üzemeltetői
az elmúlt négy hónapban több mint ötezer autószervizt mértek fel.
A weboldalon ezekből több mint 2100, előzetesen átvizsgált szerviz van jelen, amelynek a szolgáltatásai között kereshetnek a felhasználók országosan, és értékelhetik is az elvégzett munkát.
Az adatbázisba csak azok a szervizek kerülhettek be, amelyek valóban rendelkeznek az adott szolgáltatás elvégzéséhez szükséges tárgyi feltételekkel
- műszerekkel, berendezésekkel -, és vállalták, hogy szolgáltatásaikat a közösség értékelje.
A felmérés során kiderült, hogy
a szolgáltatók 18,3 százaléka - tevékenysége alapján - nem tekinthető járműszerviznek, nem nyújtja a meghirdetett szolgáltatást vagy nem rendelkezik a feltüntetett szolgáltatás elvégzéséhez szükséges műszerparkkal.
A vizsgált több mint ötezer cég további 13,3 százalékát azért nem vették fel az adatbázisba, mert nem vállalták a közösségi értékelést, vagy a műhely leterheltsége és a munkaerőhiány miatt nem tudnák vállalni további megrendelések ellátását.
A kutatás szerint a szervizek több mint 90 százaléka márkafüggetlen. A legalapvetőbb kényelmi szolgáltatások közül az időpontfoglalást a szervizek 87 százaléka, a szaktanácsadást 68, az ügyfélvárót 65, a wifi kapcsolatot 57, a flottaszervizelést pedig 61 százaléka vállalja.
A felmérés szerint a bankkártyás fizetést egyelőre a cégek alig 22 százaléka biztosítja.
A szolgáltatók kevesebb mint fele, 44 százaléka vállalja az autó el- és hazaszállítását, és csupán 15-15 százalékuk biztosít a javítás idejére csereautót vagy non-stop gépkocsi-átvételt. A non-stop javítási szolgáltatásokat vállaló szolgáltatók aránya még ennél is alacsonyabb, 7 százalékos.