Így kell idegen tollakkal ékeskedni - Opel Grandland X teszt

Opel Grandland X teszt (2018)
sdr
Vágólapra másolva!
Az Opel tavaly házasságot kötött a PSA-val, ám még korábban megfogant közös gyermekük – ami nem is egyke lett, hanem kapásból SUV-testvérpár. A kisebbik Crossland X már járt nálunk, ezúttal a nagyobbik Grandland X-en volt a sor, hogy bebizonyítsa: van élet a General Motors-válás után.
Vágólapra másolva!

A Citroen és Peugeot márkát tömörítő PSA-konszern immár háromtagúvá bővült az Opel felvásárlásával. Furán hangzik, de a német gyártó közel 80 év után került újra európai kézbe, hiszen hosszú évtizedek óta az amerikai General Motors által megszabott irányvonalakat követték.

Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)
Opel Grandland X teszt (2018)

Nemrég írtunk az Insigniáról, amely az utolsó "önálló" modellje az Opelnek, ugyanakkor a franciákkal való közösködés régebbre nyúlik vissza. A SUV-őrületből az Opel sem szeretett volna kimaradni, és noha népszerű volt,

a korosodó Mokka túl kevés a teljes piacot tekintve.

Ezért elkerülhetetlen volt a bővítés, és egyúttal az X jelöléssel egyedi jelölést is kaptak ezek a típusok.

Lemezei alatt a tavalyi Év autója

A Mokka megújítása után Mokka X néven folytatta tovább, de már megérkezett a méretben hozzá nagyon hasonló, de eltérő stílusú Crossland X és a nagyobb testvére, a Grandland X, melyről most részletes tapasztalatokat szereztünk. A Grandland X alapját az Év Autója címet is elnyert Peugeot 3008-as adja, ami mindenképp biztató, ugyanakkor hiba lenne azt hinni, hogy csak néhány márkaembléma- és hűtőmaszkcserével oldották meg a feladatot.

Hátulról is egyértelműen Opel. Különleges a tetőtartó oszlop, de nehéz kilátni belőle. Csak az optikaterepes, 4x4-hajtás nem rendelhető Forrás: Ruschel Zoltán

Épp ellenkezőleg, elsőre senkinek nem tűnnek fel a francia gének, a formavilága abszolút opeles. A hűtőmaszk, a jellegzetes LED-csíkot tartalmazó első-hátsó lámpák és az éles törésekkel szabdalt lemezek az Astra K és az Insignia dizájnját viszik tovább. Orr-része kevésbé izgalmas, ám

oldalt és hátul már találunk érdekes megoldásokat.

A tesztautó metálpiros fényezése remekül kiemeli a C-oszlop formáját, ami szárnyszerűen előredől, és a feketére fújt tetővel együtt lebegő hatást kelt.

Jellegzetes hűtőrács, a villámos embléma körül krómszárnyakkal Forrás: Ruschel Zoltán

Hátul a szélvédő alatti erőteljes törés, az alá beillesztett vékony lámpapár és a homorú felület izgalmas összhatást ad. Magas felszereltséggel együtt is megmarad a fényezetlen műanyag borítás, amely körben védi az autó alsó részét. Krómot nem, csak matt ezüst dekorációt tettek rá, hátul persze a kipufogót imitáló vaknyílások sem maradhattak le. Összességében komoly, nagyautós és németes megjelenésű a Grandland X, ezzel jól elkülönül a franciásan merész 3008-tól.

Belül is konzervatívabb

Ez a különbözőség folytatódik a beltérben is, noha itt már észrevehetők közös elemek is. A műszerfal az Insigniából érkezett a kormánnyal együtt,

nyoma sincs a digitális i-Cockpitnak,

de ez így van jól. Ízlés dolga, hogy ki melyik megoldásra esküszik, számomra mindkettőnek megvannak a maga előnyei. Az Opel remekül integrálta a központi érintőkijelzőt, amin már a Peugeot szoftvere fut (sajnos ugyanolyan lassan, mint ott).

Messze nem olyan különleges a belseje, mint a 3008-asé, ez inkább az Opel Insignia formavilága. Ergonomikus, de váltásnál olykor útban van a kartámasz Forrás: Ruschel Zoltán

Szépek a részletek is, bár a bajuszkapcsolók pozíciója némi megszokást igényel. Anyaghasználat és minőség terén sem lehet okunk a panaszra, kellemes felületek vesznek körül, a műszerfal kamu varrása talán nélkülözhető lenne, viszont feltétlen jó pont, hogy van rendes ajtókárpit (hátul is!). Zörejekről szó sem lehet, menet közben is minden csöndben van.

Rendesen elfér benne a család?

Helykínálatával sem lesz sok problémánk, kényelmesen el lehet férni elöl és hátul egyaránt. Az AGR minősítésű első üléseket feltétlen érdemes bejelölni az extralistán, valóban kényelmesek és sokrétűen állíthatók, derék- és kihúzható combtámasszal. Itt elektromos,

memóriafunkció és fűtés-szellőzés is járt hozzájuk,

utóbbinak különösen jó hasznát vesszük, ha a bőrkárpithoz is ragaszkodunk.

Elöl nagyon kényelmes ülni a széles határok között állítható AGR-fotelekben Forrás: Ruschel Zoltán

A vezetői pozíció könnyen beállítható, viszont a francia donorhoz hasonlóan eléggé bunkerérzetünk van, az övvonal nagyon magasan húzódik, hátra pedig csak a szükséges minimum szintjén látni a lőrésnyi ablakon át. Tologatható vagy állítható háttámlájú hátsó ülést nem kapunk, viszont pohártartós könyöklő, Isofix és teljesen lapos kardánalagút jár az ide ülőknek.

Magas a rakodóperem, de jól használható a csomagtér, és van 12 voltos csatlakozó is Forrás: Ruschel Zoltán

Leghátul, az 514 literes csomagtérben sincs helyszűke, a felhajtható padló alatt további tárolórekeszek várnak, itt kapott helyet a defektjavító, valamint a feláras hifi mélynyomója is.

Az ülések egyetlen kar meghúzásával ledönthetők,

ekkor már 1652 literre nő a rakodótér - ezzel a flottásoknál népszerű Astra Sports Tourer szintjén járunk.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!