Több, Európa összes piacát kiszolgáló árazási és gyártástervezési funkció mellett
innen látják majd el a vállalat európai, közel-keleti és afrikai országainak HR-feladatait is.
Emiatt a jövő év végére a Ford a jelenlegi 500 helyett már 700 munkatársat foglalkoztat majd Magyarországon, döntően diplomás, nyelveket beszélő szakembereket.
Szijjártó Péter a Budapesten tartott sajtótájékoztatón megjegyezte, hogy a hazai autóipari paletta teljessé válik azzal, hogy a termelés, illetve a kutatás-fejlesztés mellett egy nagy világmárka Magyarországra hozta a termelést támogató adminisztratív, pénzügyi funkcióinak központját.
Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója elmondta, hogy a magyar adminisztrációs központba kerültek, illetve kerülnek át egyebek mellett a vállalat európai pénzügyi, árazási, gyártástervezési, termékmanagement, marketing- és kontrolling feladatai, valamint több globális, a világ 41 piacát kiszolgáló feladatkör is.
Kitért arra is, hogy az új regionális HR-iroda létrehozása része annak az átszervezési folyamatnak, amelynek keretében világszerte három központban (India, Mexikó és Magyarország) centralizálódik a Ford teljes HR-adminisztrációja, ezek egyike a budapesti.
Hamarosan újabb nagy bejelentésekre számíthatunk a Fordtól, a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott Szijjártó, hogy az új központ csak az első állomás a Ford és Magyarország közös terveiben.
Az első fél évben 8 százalékkal nőtt a hazai autóipar termelési értéke a tavalyi rekordévhez képest. Felidézte, tavaly fordult elő először a magyar nemzetgazdaság történetében, hogy 8000 milliárd forint fölött volt az autóipar termelési értéke.
Idén az első hat hónap után már 4500 milliárd forint fölött jár ez az érték,
jó esély van arra, hogy a magyar autóipar az év végén is a valaha mért legjobb teljesítményét nyújtsa – tette hozzá.
A Magyarországon előállított autóipari termékeknél és szolgáltatásoknál 90,9 százalékos az export aránya, és már 167 ezren dolgoznak ebben az iparágban.
Idén nyáron a Mercedes elkezdte építeni második gyárát Kecskeméten, az Audi gyártani kezdte az elektromos motorokat Győrben, a BMW bejelentette, hogy Magyarországon építi fel új gyárát, a Peugeot-val pedig megállapodtak, hogy a szentgotthárdi gyárba hozzák két új modelljük motorjainak gyártását.
A külgazdasági miniszter kiemelte, hogy a szolgáltatóközpontok iparága Magyarországon az egyik legfejlettebb gazdasági ágazat. Már 110 szolgáltatóközpont működik az országban, 46 ezer magyar embernek adnak munkát.