Felemelő ott lenni egy új márka születésénél, még akkor is, ha nem nekünk kell bábáskodni. A kibic szerepe elégedettséggel tölt el, bár nem pontosan értjük, hogy mennyire új és mennyire független a Seattól. A sportos SUV nemzetközi bemutatóján úgy tűnt, hogy
a hozzánk jövő év elején érkező Cupra még alakulóban lévő márka,
nem teljesen kiforrott, de ambíciói nagyok. Létezését hivatalosan három pillér tartja: az egyediség, a kifinomultság és az erő.
Cupra-bemutatóra gyűltünk össze, mégis Seat-eredmények ismertetésével kezdődött a sajtótájékoztató, amelyen kiderült, hogy jelentős felívelésben van a spanyol vállalat: az év első tíz hónapjában 449 ezer autót adtak át az ügyfeleknek, ami 13,7 százalékos növekedés tavalyhoz képest). A globalizáció őket sem kerülte el, Kínában és Észak-Afrikában is gyártói bázissal terjeszkednek.
Eddig a Seat legsportosabb változatait jelölte a Cupra utónév, köztük jó pár igazi élményautót, gondoljunk csak a Leon Cupra R modellre.
9 hónappal ezelőtt kitalálták, hogy jót tenne a növekedésnek egy csavar,
és ha a márka nem is tud kilépni a tömegmodellek sűrűjéből, de egy sportos, félig prémium almárkával új lendületet adhatnak a spanyol autógyártásnak.
A csúcsmodellek iránt sem volt még soha ekkora lelkesedés, az év első 9 hónapjában többet adtak el, mint tavaly az egész évben (míg 2017 első kilenc hónapjában 6799 Cupra fogyott, addig idén az első kilenc hónapban 10 614 ilyen autót vettek). Persze aligha látnak sokat a magyar utakon, a kocsik nagy részét az öt legnagyobb európai piac, a brit, a német, a spanyol, az olasz és a francia szívja fel, de kedvelik Mexikóban és Svájcban is.
Hozzá kell szoknunk mostantól, hogy a két nonfiguratív rézvörös C betű keresztezésével jelölt logó ott virít majd a legsportosabb spanyol autók hűtőrácsán. Az első ezek között a Cupra Ateca, amelyet szülőhelyén, Barcelonában vezettünk.
2019-ben ékezik az egyelőre még Seat logós Leon Cupra R kombi, azaz ST változata,
majd jön egy különleges Cupra modell, 2020-ban pedig bemutatják a márka tömegmodelljét, az önálló Cupra Leont és az Atecánál kisebb, új Cupra szabadidő-autót.
Speciálisan nekik szánt bemutató térben jelennek meg 277, egyedileg kiválasztott kereskedésben Európa-szerte, melyek közül az első Berlinben található. Nálunk februártól elérhető az első Cupra logós modell,
a hazai szalon Budapesten lesz,
de egyelőre az importőr nem árulta el, pontosan hol. Az biztos, hogy Cuprát rendelni és szervizeltetni mind a tizenegy hazai Seat márkakereskedésben lehet majd.
Lássuk hát az első fecskét, a részben új SUV-ot! Sokban nem különbözik a polgári Atecától, amelyből létezik már sportos, de kisebb teljesítményű FR verzió. A méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új Cupra embléma, amiről sok minden juthat az eszünkbe – a termékfelelős törzsi szimbólumokat is vélt belelátni, de volt, aki az ördögöt ismerte fel benne.
A fényes fekete részek visszatérő elemként jelennek meg a Cupra Ateca külsején.
Így például a tetősínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek, az oldalsó díszlécek, a kerekek, az első hűtőrács, az első és hátsó diffúzorok, valamint a hátsó ablakot keretező légterelők is megkapták ezt a formai megoldást, és nem mutatnak rosszul.
A fekete féknyereg, a sportos hátsó lökhárító, a rézszínű embléma a csomagtartón, a négy kipufogócső a diffúzor két szélén, illetve az exkluzív, 19 colos alufelniszett mind-mind az autó sportosságát és eleganciáját hangsúlyozza. Belül az általunk is ismert Atecához képest új a Cupra embléma a kormánykeréken, a padlószőnyegeken, és ez a logó üdvözli az utasokat a motor beindításakor a multimédia rendszer nyolccolos érintőképernyőjén is.
Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!