A Peugeot-oroszlán mostanában meglehetősen magasan hordja az orrát, méghozzá jogosan. A közelmúltban piacra dobott sikeres szabadidő-autók révén rendesen megszedte magát. Testvérmárkáival együtt eddig 15 milliárd eurós forgalmat realizált idén, ami 5 milliárddal több a Volkswagen-csoport eredményénél.
Csakhogy a 2008, meg a koronaékszer, az Év autója 2017 címet elnyert 3008 támadássorozata mellett a hagyományos, inkább sportos és elegáns értékeket igénylő, a magánvásárlók mellett nagy arányban céges beszerzések alkotta potenciális zsákmányból is ki akarja harapni a maga részét az oroszlán. Erre a frissen bemutatott 508 limuzinnal, s a heteken belül érkező 508 kombi, azaz SW változatával készül.
Azzal az 508 szériával, amelynek elődje egyszerre váltotta a sokat kritizált bálnát, a 607-est, és a jobb hírű 407-est, miközben elfeledtette az elődök által elkövetett hibákat.
Gyökeresen azért nem forgatta fel a világot,
de hozzájárult a mai Peugeot-gyártmányok minőségi szintugrásához és ebből következően általános megítélésük jelentős javulásához.
A mostani 508 SW pedig rögtön a 2019-es Év autója cím várományosaként indul, hiszen bekerült a hét döntős közé – azt, hogy hol fog végezni a zsűritagok szavazatai alapján, március elején a Genfi Autókiállításon fogjuk megtudni. A Peugeot 508 SW konstruktőrei mindenesetre mindent elkövettek annak érdekében, hogy ismét begyűjtsék a szakmai zsűri legrangosabb díját.
Ráadásul ezt bátrabban tették, mint a 3008 esetén, hiszen a trendekkel ellentétben
a kombi 508 kifejezetten lapos, széles, elegáns.
Azaz olyan klasszikus arányokra húzták rá az aprólékosan kidolgozott a látványvilágot, amely az elmúlt évtizedben a testes terepjárók, crossoverek és egyterűek árnyékában várta, hogy újra rásüssön a nap.
Bármit is hoz a holnap, az 508 SW egy valamiben már ma közel olyan nagyszerű, mint a városi terepjárók. Ez pedig a komfortos és praktikus beltér,
pontosabban az utas- és poggyásztér használati értéke.
A 4,78 méter hosszú, alaphelyzetben 530 literes csomagterű újdonság hasznos helykínálata ugyanis a D szegmens szabadidő-autóihoz mérhető, csak sokkal kecsesebb csomagolásban.
Ebben a középkategóriás kombiban a megfelelő szélesség és hosszúság eleve nem volt kérdés, míg a SUV-okénál jóval alacsonyabbra engedett plafon (azért a limuzinhoz képest hátul így is +4 cm az előnye) szellősség helyett a száguldás érzetét fokozza. Az SW-ben a manapság megszokotthoz képest a küszöbvonal, az ülés és a kormánykerék pozíciója, továbbá a lapos szélvédő is mélyebbre került.
A szűk oldalablakokkal együtt igazi bunkerérzet lett az eredmény,
de szerencsére Enver Hodzsa betonkapszuláinak sivársága helyett francia hedonizmussal kibélelve. Noha az anyaghasználatban és a kidolgozás aprólékosságában tetten érhető a prémium szegmensénél korlátozottabb költségvetési plafon, így is extravagáns részletek veszik körbe az utasokat, elöl igazi cockpit érzettel.
Ahogy sok mai Peugeot-ban, itt is a kicsi, dundi kormánykerék fölött látunk rá a digitális műszeregységre. Különösen tetszetősek a mattra csiszolt alukapcsolók és dekorbetétek, illetve a fahatású díszítések, de például a bőrimitációra ráerősítő varrás, meg egyáltalán a műanyagok többsége nem ugorja át a tisztességesen kommersz és a luxuskategória közötti árkot. Ennek kézenfekvő oka van, prémiumigényekre cégen belül ott a DS márka.
Az 508 máshogyan különutas: a szépség kedvéért slankították. Szélességét (+3,7 cm) leszámítva kisebb a leköszönő 508 kombinál (6 centivel rövidebb, illetve 4 centivel alacsonyabb),
s a csomagtere is 30 literrel összezsugorodott.
Igaz, a maximális tér 1630-ról 1780-ra növekedett, de nem sík, ellenben kényelmesen alacsony a padlója, és felárért akár elegáns fadeszkázat is boríthatja.
Centiméterekben és literekben mérve tehát egyáltalán nem nagy az 508, de nem is ez volt a cél. Arra van más modell is a palettán, például az 5008, vagy akár az egy számmal kisebb 308 SW. Ellenben feltűnő, kényelmes, kényeztető és biztonságos. Na meg nem utolsósorban gyors és mégis takarékos, ami ritka együttállás a nagy légellenállású és nehéz SUV-uralom idején.
Cikkünk még nem ért véget, kérjük lapozzon!