Újabb francia lépés az Év autója cím felé - Peugeot 508 SW menetpróba

Peugeot 508 SW (2018) gyári
Vágólapra másolva!
A Peugeot a SUV-modellek vezető európai gyártójaként a klasszikus és egyben sportos vonalakat is igyekszik divatban tartani. A vadonatúj 508 SW a legjobb bizonyíték erre, amely régóta áhított célt hoz kézzelfogható közelségbe: megtörni a német középkategóriás autók, és azon belül is népszerű kombik hegemóniáját. Vajon a tartalom is olyan kivételes, mint a forma?
Vágólapra másolva!

A Peugeot-oroszlán mostanában meglehetősen magasan hordja az orrát, méghozzá jogosan. A közelmúltban piacra dobott sikeres szabadidő-autók révén rendesen megszedte magát. Testvérmárkáival együtt eddig 15 milliárd eurós forgalmat realizált idén, ami 5 milliárddal több a Volkswagen-csoport eredményénél.

Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW

Csakhogy a 2008, meg a koronaékszer, az Év autója 2017 címet elnyert 3008 támadássorozata mellett a hagyományos, inkább sportos és elegáns értékeket igénylő, a magánvásárlók mellett nagy arányban céges beszerzések alkotta potenciális zsákmányból is ki akarja harapni a maga részét az oroszlán. Erre a frissen bemutatott 508 limuzinnal, s a heteken belül érkező 508 kombi, azaz SW változatával készül.

Ígéretes a kezdés – és a márciusi folytatás?

Azzal az 508 szériával, amelynek elődje egyszerre váltotta a sokat kritizált bálnát, a 607-est, és a jobb hírű 407-est, miközben elfeledtette az elődök által elkövetett hibákat.

Gyökeresen azért nem forgatta fel a világot,

de hozzájárult a mai Peugeot-gyártmányok minőségi szintugrásához és ebből következően általános megítélésük jelentős javulásához.

Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW menetpróba (2018)
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW (2018) gyári
Peugeot 508 SW

A mostani 508 SW pedig rögtön a 2019-es Év autója cím várományosaként indul, hiszen bekerült a hét döntős közé – azt, hogy hol fog végezni a zsűritagok szavazatai alapján, március elején a Genfi Autókiállításon fogjuk megtudni. A Peugeot 508 SW konstruktőrei mindenesetre mindent elkövettek annak érdekében, hogy ismét begyűjtsék a szakmai zsűri legrangosabb díját.

Kaján vigyor és szúrós szempár. Akárcsak a legendás tartósságú 504-esnél, ezen is feltüntették elöl is a típusjelzést Forrás: Origo

Ráadásul ezt bátrabban tették, mint a 3008 esetén, hiszen a trendekkel ellentétben

a kombi 508 kifejezetten lapos, széles, elegáns.

Azaz olyan klasszikus arányokra húzták rá az aprólékosan kidolgozott a látványvilágot, amely az elmúlt évtizedben a testes terepjárók, crossoverek és egyterűek árnyékában várta, hogy újra rásüssön a nap.

Jól el lehet férni, de nincs loft belmagasság

Bármit is hoz a holnap, az 508 SW egy valamiben már ma közel olyan nagyszerű, mint a városi terepjárók. Ez pedig a komfortos és praktikus beltér,

pontosabban az utas- és poggyásztér használati értéke.

A 4,78 méter hosszú, alaphelyzetben 530 literes csomagterű újdonság hasznos helykínálata ugyanis a D szegmens szabadidő-autóihoz mérhető, csak sokkal kecsesebb csomagolásban.

Jól kihasználható a csomagtér, de a dizájn oltárán kicsit áldozni kellett a praktikumból. A kisebb 308 SW bendője például alaphelyzetben 610 literes Forrás: Peugeot

Ebben a középkategóriás kombiban a megfelelő szélesség és hosszúság eleve nem volt kérdés, míg a SUV-okénál jóval alacsonyabbra engedett plafon (azért a limuzinhoz képest hátul így is +4 cm az előnye) szellősség helyett a száguldás érzetét fokozza. Az SW-ben a manapság megszokotthoz képest a küszöbvonal, az ülés és a kormánykerék pozíciója, továbbá a lapos szélvédő is mélyebbre került.

Kényelmesek az ülések, akár nappa bőr vagy vérvörös kárpitozás is rendelhető. A tetőablak nem rabol helyet a hátsó fejtérből Forrás: Peugeot

A szűk oldalablakokkal együtt igazi bunkerérzet lett az eredmény,

de szerencsére Enver Hodzsa betonkapszuláinak sivársága helyett francia hedonizmussal kibélelve. Noha az anyaghasználatban és a kidolgozás aprólékosságában tetten érhető a prémium szegmensénél korlátozottabb költségvetési plafon, így is extravagáns részletek veszik körbe az utasokat, elöl igazi cockpit érzettel.

Stílus mindenekfelett

Ahogy sok mai Peugeot-ban, itt is a kicsi, dundi kormánykerék fölött látunk rá a digitális műszeregységre. Különösen tetszetősek a mattra csiszolt alukapcsolók és dekorbetétek, illetve a fahatású díszítések, de például a bőrimitációra ráerősítő varrás, meg egyáltalán a műanyagok többsége nem ugorja át a tisztességesen kommersz és a luxuskategória közötti árkot. Ennek kézenfekvő oka van, prémiumigényekre cégen belül ott a DS márka.

Nemcsak a műszeregység elhelyezése, de a lejtős középkonzol is különleges. 4 USB töltő, MirrorLink, nyolcfokozatú automataváltó... csak néhány komfortextra a tucatnyiból Forrás: Peugeot

Az 508 máshogyan különutas: a szépség kedvéért slankították. Szélességét (+3,7 cm) leszámítva kisebb a leköszönő 508 kombinál (6 centivel rövidebb, illetve 4 centivel alacsonyabb),

s a csomagtere is 30 literrel összezsugorodott.

Igaz, a maximális tér 1630-ról 1780-ra növekedett, de nem sík, ellenben kényelmesen alacsony a padlója, és felárért akár elegáns fadeszkázat is boríthatja.

Elődjéhez képest 70 kilót faragtak a tömegéből. Alapesetben egész kényelmes a futómű, a GT-felszereltséghez és a két erősebb dízelhez adaptív gátlók is járnak Forrás: Peugeot

Centiméterekben és literekben mérve tehát egyáltalán nem nagy az 508, de nem is ez volt a cél. Arra van más modell is a palettán, például az 5008, vagy akár az egy számmal kisebb 308 SW. Ellenben feltűnő, kényelmes, kényeztető és biztonságos. Na meg nem utolsósorban gyors és mégis takarékos, ami ritka együttállás a nagy légellenállású és nehéz SUV-uralom idején.

Cikkünk még nem ért véget, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!