Noha már többéves konstrukció, a Fiat még mindig árulja új autóként a Pandát, az Euro NCAP legutóbbi tesztjén pedig – kíváncsiságból – a kisautót is összetörték.
Kiábrándító eredménnyel:
az autó minden idők legrosszabb eredményével zárt, nulla csillagot kapott a szervezettől.
Erre persze magyarázat, hogy amikor a Pandát kifejlesztették, még teljesen más előírások voltak érvényben.
Az Euro NCAP nem először szúrt oda hasonló módon a Fiatnak, egy évvel ezelőtt a szintén évek óta változatlan műszaki tartalommal kínált Puntót tesztelték, és az is nulla csillagot kapott.
A kisautók sorsát a modern előírások, azaz a vezetéstámogató rendszerek hiánya pecsételte meg.
Mivel ilyenek egyáltalán nem elérhetőek náluk, nulla pontot kaptak ebben az értékelésben, és ez nullázta le az egész eredményüket.
A konszern egy másik autója is megkapta a magáét, ez pedig a Jeep Wrangler. Noha ez a Puntóval és Pandával ellentétben új autó, csak a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzéssel és sebességkorlátozóval büszkélkedhet, amivel nem versenyképes a konkurensei között.
Az Euro NCAP a Wranglert egy csillaggal jutalmazta a vezetéstámogató rendszerek hiánya miatt.