A Skoda Rapid eddig afféle átmenet volt a kisautóként pozicionált Fabia, és a kompakt méretű Octavia között, utóbbit azonban a jövőben szeretné egy számmal feljebb tolni a Skoda. Ezentúl
az Octavia lesz az átmeneti modell a kompakt és a középkategória között, így szükség volt egy új modellre a Golf-szegmensben.
Ez lett a Scala, amely hiába hasonlít jellegében a Rapid Spacebackre, valójában egy teljesen új modell. Ami a méreteket illeti, majdnem ugyanakkora, mint a VW Golf: 4362 mm hosszú, 1793 mm széles, tengelytávja pedig 2649 mm.
A Skoda szerint ezekkel a méretekkel
csaknem ugyanakkora belső helykínálatot biztosít, mint a jelenlegi Octavia,
ehhez a kategória egyik legnagyobb csomagtartója is tartozik. Alaphelyzetben 467 literes, az üléstámlák ledöntése után 1410 literes raktér alakul ki.
Ez a Skoda első modellje, ami a konszern MQB A0 jelű platformjára épül,
egyes formai megoldásaiból pedig a jövőre bemutatkozó új generációs Octavia is építkezik majd.
A Skoda teljesen új utasteret is tervezett az autóhoz, amelynek
központi eleme egy immár szabadon álló érintőkijelző.
Ennek átmérője 6,5-9,2 hüvelyk között lehet, de akár 10,25 hüvelykes digitális műszerfal is rendelhető a kormány mögé.
A Scala fedélzeti szoftverei, illetve a navigációs rendszer térképei akár automatikusan is frissülhetnek, hála a beépített, LTE-kapcsolatot biztosító eSIM-nek.
A Skoda Connect applikációval telefonról nyitható és zárható az autó.
A Scala kezdetben öt turbómotorral (90-150 LE) lesz kapható,
a belépő benzines (1.0 TSI) 95 lóerős. Ez a motor választható lesz 115 lóerős változatban is, az 1.5 TSI 150 lóerős. A Scalában még lesz dízel, az 1,6-os motor 115 lóerős, 250 Nm-es nyomaték mellett. Az egyliteres, 90 lóerős G-Tec motor CNG-üzemű.
A Scala kompakt autóként rendelhető lesz elektromos, gombnyomásra záródó csomagtérfedéllel is.
Az európai kereskedésekbe 2019 első felében érkeznek az első autók.