Amióta a kis angol gyártó 2015-ben bemutatta a DBX-tanulmányt, tudjuk, hogy egy újabb tradicionális sportmárka hódol be hamarosan a SUV-mánia előtt. Már akkor is mondták, hogy a szériaautó (ami a tanulmánnyal ellentétben ötajtós) 2019-ben érkezik, és úgy tűnik, tartják is a szavukat: az új gyár ugyanis már elkészült St. Athanban (Wales), és tavasszal az előszériás autók is legördülnek majd a szalagokról.
A körülbelül 4,8 méteres SUV többek között
a Porsche Cayenne-t, a Lamborghini Urust és a Bentley Bentaygát szeretné megszorongatni,
ennek érdekében kizárólag potens benzines turbómotorokkal lehet majd megvásárolni. Kezdetben az Aston Martin saját, 5,2 literes, 608 lóerős biturbó V12-ese és az AMG 4,0 literes 510 lóerős V8-asa alkotja majd a választékot, de egy-két éven belül a Mercedes hibrid hajtása is beköltözik az orrába. Az Aston Martin szerint évi 5000 darabot el lehet majd adni a DBX-ből. Ha ez beigazolódik, akkor ez lesz a legjobban fogyó modellje a márkának, amely 2017-ben összesen 5117 autót értékesített.
A kompakt szabadidő-autó másfél évvel érkezik az alapjait adó negyedik generációs Focus után, a bemutatója az őszi Frankfurti Autószalonra várható. Amerikában már sikerült lefényképezni egy matricával álcázott tesztpéldányt, a képen jól látszik, hogy
nagyon hasonlít a Focusra,
de természetesen nagyobb kerekeket hord, és a hasa is messzebb van az aszfalttól.
Teletömi a Ford vezetéstámogató rendszerekkel a Kugát, a hagyományos asszisztenseken kívül lesz kikerülést segítő és kátyúkárt mérséklő segéd is. A múltból kiindulva a műszerfal valószínűleg ugyanaz lesz, ami a Focusban szolgál. Ez elmondható a motorkínálatra is, az 1,0 és az 1,5 literes Ecoboost (125-180 LE) adja majd az eladások zömét, de lesz 1,5 és 2,0 literes dízel is. Minden motorhoz rendelhető majd kilencfokozatú, forgótárcsás előválasztóval rendelkező automatikus váltó, az összkerékhajtás azonban csak az erősebbek privilégiuma marad.
Elképesztően hosszú ideig, 68 évig gyártották a Land Rover Defender első nemzedékét, ami 2016-ban vonult végleg nyugdíjba. Ideje tehát az utódlásnak, a második nemzedék 2019-ben mutatkozik be, valószínűleg a Frankfurti Autószalonon. Az már biztos, hogy lesz rövid tengelytávú háromajtós (90-es) és ötajtós, hosszított (110-es) karosszériaváltozat is, hibrid, valamint elektromos hajtáslánc is várható, de elsőként a benzinesek és a dízelek érkeznek.
A Land Rover állítja, még sosem készített jobb terepjáró-képességű autót, mint az új Defender,
a prototípusokat az Északi-sarkkörtől a nevadai Halál-völgyig a Föld minden táján kemény próbáknak vetik alá szélsőséges hőmérsékleti körülmények között, akár 4000 méteres tengerszint feletti magasságon is. Az első Defender fapados, puritán stílusát valószínűleg levetkőzi az utód. Egy jól felszerelt, vezetéstámogató rendszerekkel teletömött, komoly terepjáróra számítunk, ami a márkát ismerve nem lesz olcsó.
Amikor már azt hittük, hogy épp elég kompakt SUV van a piacon, a Mercedes előrukkol még kettővel. Jön az új GLA, ami az elődhöz hasonlóan nem lesz sokkal több, mint egy megemelt A-osztály, a tágasabb GLB viszont igazi újdonság, mivel a kompakt modellek technikáját
tágas, 7 üléssel is felszerelhető utastérrel,
és a G-osztályra emlékeztető szögletes dizájnnal kombinálja. A GLB természetesen megkapja az A-osztályból ismert MBUX fedélzeti rendszert a „Hé Mercedes" kifejezéssel életre kelthető fejlett hangfelismeréssel, és az új CLA-ban bevezetett gesztusvezérléssel.
A motorkínálat 1,3 és 2,0 literes benzinesekből, valamint 1,5 és 2,0 literes dízelmotorokból áll majd, de nem lehet kizárni az AMG 35 és AMG 45 sportváltozatok érkezését sem. Alaphelyzetben az első kerekek a hajtottak, az erősebb motorokhoz azonban elérhető lesz a 4Matic összkerékhajtás. Biztosan lesz plugin hibrid, a 220e nevű változat akár 70 kilométert is megtehet majd elektromos hajtással, így nálunk jogosult lesz a zöld rendszámra. Elképzelhető, hogy a GLA/GLB típusok gyártásában Kecskemét is szerepet kap.
A megosztó külsejű, de így is szép sikereket elért kis crossover már kilenc éve piacon van, így igencsak megérett a modellváltásra. Alfonso Albaisa, a Nissan dizájnigazgatója szerint
az új Juke nem nagyon fog hasonlítani elődjére.
Ezúttal tanulmányautóval sem fognak előzetest adni belőle, hogy nagyobbat üssön, amikor leleplezik. Biztosra vehető, hogy most is radikális lesz a dizájn, de az is, hogy valamelyest nőnek a méretek, mivel az elődöt sok kritika érte a szűkössége miatt. Ezenkívül a belső tér minőségét szokták még felróni a régi Juke-nak, de ha az új Micrából indulunk ki, akkor valószínűleg az újban már nem lesz ok panaszra.
Műszakilag az aktuális Micra/Clio alapokra épül az új Juke is, a motorkínálatot várhatóan az 1,0 az 1,3 literes benzines, valamint az 1,5 literes dízel alkotja majd, a kínálat csúcsán pedig marad az 1,6-os turbó, amit összkerékhajtással is kérni lehet. Később a Nismo-változat is megérkezhet az 1,6-os tuningolt változatával, de egy hibrid érkezését sem zárnánk ki.
A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!