Nem a raktérben van meglepetés, hanem a gépházban – Volvo V60 T6 AWD teszt

Volvo V60 T6 teszt (2019)
Vágólapra másolva!
A Volvo hírnevét a praktikus és biztonságos családi kombik alapozták meg, aztán új divatok jöttek, és a családok másfajta kocsikba ültek. De a svédek nem engedték el a történetet, inkább egy kicsit átgondolták, mitől jó egy kombi, és egy különleges motort is alkottak.
Vágólapra másolva!

A V60-at meglátva rögtön tudtam, hogy nem lesz könnyű dolgom. Teljesen úgy néz ki, mint a többi mai nagy Volvo, és ugyanazok a motorok vannak benne, mint a nálunk már próbált S90-ben, XC90-ben, XC60-ban, vagy éppen a nagytestvér V90-ben. Aztán indítás után megnyugodtam: szemben az említett négy tesztautóval, ez a V60 benzinmotoros.

Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)

Persze hasonló a blokk, mint az amúgy jó Volvo-dízelekben, de mégis más egy autó karaktere, ha gázolaj helyett a rendes kútoszlopnál tankolhatunk. Ráadásul az van a hátára írva, hogy T6 AWD, tehát

ebben az esetben egy Roots-kompresszor is jár a turbó mellé.

Így 310 lóerőt, és a turbólyuk teljes hiányát ígéri a Volvo, meg még visszafogott fogyasztást is ráadásnak. Na persze, majd ha fagy.

Mindenben személyre szabható

Mielőtt azonban a puha padlószőnyegbe tapostam volna a gázpedált, be kellett állítani a kocsi számtalan személyre szabható funkcióját. Drágán felékszerezett tesztautót kaptunk, amit sajnálok, mert a klasszikus Volvo-trónok annyira kitűnők voltak, hogy kíváncsi lennék rá, milyen az alapváltozat manapság. A hűtött-fűtött, minden irányban elektromosan mozgatható komfortülést (1,26 millió forint) valahogy nem tudom tökéletesen kényelmesre állítani, pedig a harmadik Volvo-tesztautóban futok neki. Remélem, a tulajdonosok elégedettebbek, mint én.

Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)
Volvo V60 T6 teszt (2019)

Amit viszont mostanra teljesen megszoktam, sőt, megszerettem, az a Volvo négy éve (az XC90-ben) bemutatott, és természetesen itt is fő helyet elfoglaló, 9 colos érintőképernyője. Rá kellett döbbennem, hogy a rendszert

gyakorlatilag ugyanazon logika szerint építették fel, mint egy androidos telefont.

Ugyanazokkal a mozdulatokkal lehet mászkálni benne, és ugyanúgy widgetek, applikációk és almenük között osztották el a feladatokat.

Álló érintőképernyő, mint a többi Volvóban - ezt a divatot a Tesla teremtette. Nagyon szép és finom a bőrkárpit, bizonyára tartós is lesz, megfelelő ápolással Forrás: Bolla György

E felismerést követően nem okozott gondot a kezelése, sőt, mosolyt csalt az arcomra a Volvo-mérnökök kissé pimasz nyúlása, amivel a lehető legkevesebb megszokást igénylő megoldást választották a spanyolviasz feltalálása helyett. Amúgy a V60 jelentősen kisebb ugyan a V90-nél (itt olvashat tesztet emelt hasú változatáról), de ránézésre nehéz megmondani, melyiket látjuk. Talán a hátsó ajtók osztott ablaka a legkönnyebben megjegyezhető különbség, a V90-en egyben van az üveg.

Igazi cirkálónak látszik, pedig nem az

A 60-as és 90-es széria már nyolc változatot számlál, és ezek mind nagyon hasonlók, mégsem unom egyelőre a Volvo formanyelvet. Hogy előny-e, ha egy márkának tökéletesen egységes az arculata?

Az utcaképet színesítené, ha nem így lenne,

de a Volvo (és az Audi) több mint húsz éve lépett erre az útra, tehát a vásárlók bizonyára díjazzák, különben már változtattak volna.

És hallá az Úr a firkász kételkedését, és bocsáta nagy havat és mély fagyot otthonára Forrás: Bolla György

Mindenesetre a V60 kifejezetten nagy autónak mutatja magát, pedig nem az, hanem inkább amolyan felső-közepes méretosztály, mint az Audi A4, a 3-as BMW, vagy éppen az Alfa Giulia és a Jaguar XE. Csalóka formája miatt a helykínálatot első ránézésre nagyobbnak véltem, mint amekkora valójában. A csomagtér 430 literes, ami nem rossz, de nem is kiugró.

A csomagtérben ott a Volvótól megszokott felhajtható térelválasztó, a rolót sötétített üvegezés teheti feleslegessé - ami szerencsés, mert nem működik tökéletesen a sínrendszere. Gombnyomásra ledőlnek a hátsó ülések Forrás: Origo

A V90 jelentősen tágasabb, nem is beszélve számtalan olcsóbb, nem prémium kombiról. Természetesen kiválóan megpakolható,

gyönyörűen kárpitozott és praktikus puttony ez,

és a 20 millió feletti tesztautóba az elektromosan kihajtható 1800 kg-os vonóhorog és a hátsó üléstámlák távolról, gombnyomással előre hajthatósága is belefért. De azért érezni, hogy a stílus miatt választ valaki V60-at, nem a csomagtérért.

Kinek éri meg bátyja, a V90?

A hátsó ülésen ugyanez a helyzet: két felnőtt kifejezetten kényelmesen elterpeszkedhet, klímakonzol, tárolós könyöklő és tágasság kényezteti őket, viszont a középső hely inkább pótülés. Talán itt érhető leginkább tetten, mennyivel nagyobb a V90. Ténylegesen háromszemélyes padját integrált ülésmagasítóval és oldalablak-árnyékolóval is rendelhetik a családosok, míg a V60-at nem.

A hátsó ülés két utasnak hosszú útra is kényelmes, de középen magas kardánalagút és övcsatok szűkítik az ülőhelyet Forrás: Bolla György

Két nagyobb gyerekkel élő, vagy akár gyerektelen párokra, üzletemberekre számíthat reálisan vevőként a kisebbik Volvo kombi.

Ugyanakkor a kisebb méret komoly árelőnnyel jár.

T6 AWD Inscription felszereltséget választva 4,72 millió forinttal drágább a V90, mint a V60. És ebben a különbségben még nincsenek benne a „családi" extrák, azokat további felár ellenében árulja a Volvo.

A V60-hoz nem rendelhető légrugó, de ha feltétlen költeni akarunk rá, a Four-C aktív futómű 291 ezer forintért elérhető mindegyik motorhoz, kivéve a hibridet Forrás: Bolla György

Szóval, aki nem nagycsaládos, az igen komoly összeget spórolhat a kisebb méreten, ami biztosítja, hogy a V60-nak is lesz bőven vevője. Mert hát ki ne akarna majdnem ugyanazért sokkal kevesebbet fizetni? Ráadásul a vezetőülésből nézve azonban nincs igazán érdemi különbség egy azonosan felszerelt V60 és V90 között.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!