Orbán Viktor miniszterelnök a vasárnapi évértékelőjében jelentette be, hogy az új, hétpontos családpolitikai csomag egyik eleme a nagycsaládosok
2,5 millió forintos autóvásárlási támogatása lesz.
Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára (Emmi) mai sajtótájékoztatóján megerősítette a miniszterelnök bejelentését, és további részletekkel is szolgált. Az államtitkár elmondta, hogy 2019. július 1-jén elindul a nagycsaládosok autóvásárlási programja:
a kormány a legalább hétszemélyes új autók vásárlását támogatja a legalább három gyermeket nevelő családok esetében 2,5 millió forinttal, amely az autó árának legfeljebb a felét teheti ki.
Ezt nem utólag térítik vissza, hanem már ennyivel kevesebbet kell eleve kifizetni a kereskedésben.
A gyermekszámba a kiskorú gyermekek mellett a felsőoktatási tanulmányokat végző fiatalok is beszámítanak. A feltétel legalább három (várandósságnál kettő) gyermek, aki után a szülők családi pótlékra jogosultak, vagy akik a jogosultságnál figyelembe veendők.
Ezen feltételek szerint
egy új, klímás Dacia Lodgyt 1,84 millióért, egy új Fiat Doblót pedig akár 2,282 millió forintért is meg tud majd venni egy nagycsaládos,
de egy menő Renault Grand Scénic sem kerül majd többe neki 4,3 millió forintnál. Az új támogatás robbanást okozhat az új és a használt autók eleve évek óta bővülő piacán is.
Megnéztük, hogy a piacon jelenleg melyik
a 10 legolcsóbb hétszemélyes, klímás családi autó,
a feltüntetett bruttó listaár a hatodik és a hetedik ülés felárát már tartalmazza.
Az új kedvezmény bevezetésének legnagyobb nyertese a Dacia lehet, amelynek egyterűje, a 2012-ben bemutatott, 4,5 méter hosszú Lodgy jelentősen olcsóbb az összes vetélytársnál. A tartósnak ígérkező 100 lóerős benzines szívómotorral a hétszemélyes Lodgy 1.6 Ambience 3,529 millió forintért kapható listaáron, de erre az igen kedvező árra még érdemes legalább a manuális klíma 120 ezres felárát rászámítani, de még akkor is csak 3,649 millió forintnál tartunk. A román egyterű 11,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége 172 km/óra, az átlagfogyasztása 7,6 liter (WLTP). A Dacia 3 év/100 000 km garanciát ad az autóira.
A szintén haszonjárműves génekkel rendelkező, 4,4 méteres Dobló már nem mai gyerek, hiszen 2010 óta gyártják,
igaz, 2015-ben azért egy alapos modellfrissítésen átesett,
ami az új fényszórókról ismerhető fel. A legolcsóbb hétszemélyes változat az 1,4 T-Jet (benzines turbó) akciós Panorama+ felszereltséggel (ebben a manuális klíma már széria) 4,565 millió forintért. A 120 lóerős egyterű 12,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége 172 km/óra, az átlagfogyasztása 7,2 liter. Erre is 2+3 év/100 000 km garanciát vállal a gyártója.
A három korszerű, 2018-ban bemutatott haszonjármű-alapú egyterűt azért vettük egy kalap alá, mert pár apróságot leszámítva műszakilag ugyanaz a három autó. Közös jellemzőjük, hogy rövid (4,4 m) és hosszú változatban (4,75 m, +200 000 Ft), normál és megnövelt, akár 766 kilós teherbírással (+100 000 Ft) is kaphatóak.
A legolcsóbb hétüléses változat mindhárom márka esetén az 1,2 literes, 110 lóerős háromhengeres turbómotoros, amely a Peugeot-nál 5,83, a Citroënnél 6,055, az Opelnél 6,3 millió forintba kerül manuális klímával.
A többszörös Év Motorja díjnyertes PureTech benzines
elfogadhatóan mozgatja a nagy kasztnit: a gyorsulás 0-100-ra 11,8 másodpercig tart, a végsebesség 175 km/óra. Ezekre az autókra 5 év/100 000 km garancia érvényes.
Ne ijedjenek meg a névtől, ez a kocsi még mindig az űrhajó Piacasso, csak a tavalyi modellfrissítés óta már máshogy hívják. Ez az első autó a Lodgy után, ami nem haszonjármű-alapokra épül, ami általában igényesebb beltéri anyagokat, kellemesebb rugózást, hatásosabb zajszigetelést és gazdagabb felszereltséget jelent.
A legolcsóbb hétszemélyes változat, az 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres benzines 6,385 millió forintba kerül kétzónás automata klímával, bőrkormánnyal, elektromos ablakemelőkkel, tempomattal, esőérzékelővel, Bluetoothszal és 7 hüvelykes érintőképernyővel. Már ezzel az alapmotorral is megfutja a 200 km/órát a francia egyterű, a gyorsulása 11,9 másodperc, a WLTP-s átlagfogyasztása mindössze 6,24 liter. A garancia itt is 5 év vagy 100 ezer km.
Nem gondoltuk, hogy egy Volkswagen is be fog férni az öt legolcsóbb hétszemélyes autók közé, de így történt. A Caddy Kombit az 1,0 literes, 102 lóerős TSI turbómotorral, és a 300 ezer forintba kerülő harmadik üléssorral 6,398 millió forintba kerül.
Persze ennyi pénzért csak
fapados felszereltséget és fekete lökhárítókat kapunk,
de legalább a klíma, a központi zár és a tempomat széria. Ezzel a kis motorral 13 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra a Caddy, a végsebessége 172 km/óra, az átlagfogyasztás pedig 6,9 liter (WLTP). Valószínűleg megéri 373 ezer forintot még ráfizetni, és megvenni a 131 lóerős 1,4 TSI-t, ami alig fogyaszt többet, de jóval nagyobb tartalékokkal rendelkezik.
A cikk folytatódik a második oldalon a 6-10. helyezettel. Kérjük lapozzon!