A Mercedes több mint 1,5 millió példányt adott el az elmúlt 10 évben a GLC-ből és elődjéből, a szögletes GLK-ból, így ebben az időszakban
ez volt a német gyártó legsikeresebb szabadidő-autó sorozata.
A 2016-ben megjelent GLC-t kupé változatban is kínálják, de azt még nem érinti a most debütált alapos modellfrissítés.
Teljesen átszabták az orr-részt,
új fényszórókat, hűtőmaszkot és lökhárítót kapott a SUV, de hátul is más lett a lámpák rajzolata (a csíkok helyett két piros LED karika van már bennük), emellett új felniket is terveztek számára. Már rendelhető sportos AMG Line felszereltség is, ami többek között gyémántmintás hűtőmaszkot, egyedi lökhárítókat, szögletes kipufogókat és 19-es vagy 20-as AMG kerekeket tartalmaz.
Az újabb Mercikből ismert, tapipaddal ellátott multifunkciós kormánykereket leszámítva a belső tér első blikkre nem ugyanolyan, mint korábban, de a fedélzeti elektronika sokat változott. Az új infotainment rendszer például már ugyanaz a mesterséges intelligenciával ellátott,
hang- és (felárért) gesztusvezérlésre is képes MBUX,
ami a kecskeméti gyártású CLA-ban debütált két hónapja, bár a szélesvásznú, egybeérő dupla kijelző itt nem elérhető.
A „Hé, Mercedes" megszólítással lehet a mesterséges intelligenciát felébreszteni álmából, és utána parancsokat adni neki, ami a tetőablak kinyitásától a navigációs cél betáplálásáig szinte bármi lehet. A rendszer
meg tudja különböztetni a sofőr és az utas parancsait,
így például azonnal tudja, melyik oldalon kell állítani a hőmérsékleten vagy bekapcsolni az ülésmasszírozást.
Ahogy a GLC alapjait adó C-osztálynál, itt is
digitálissá változott a korábban analóg műszerfal,
a kijelző mérete 12,3 col. Középen a képernyő 7, felár ellenében viszont 10,3 colos, és az MBUX miatt érintőssé vált. A korábbi forgótárcsát ezért már nem találjuk meg a két első ülés között, a helyén egy kézírásfelismerésre képes tapipad kapott helyet.
Fejlődtek a vezetéstámogató rendszerek is, az Active Distance Assist Distronic nevű intelligens tempomat például már képes autópályán előzni 80 és 180 km/óra között, országúton pedig
előre fékez a kereszteződések, élesebb kanyarok előtt,
mivel adatokat képes kinyerni a GPS adatbázisából. Ha a felhőből olyan információt kap, hogy dugó van nem messze az autó előtt, akkor automatikusan 100 km/órára csökkenti a sebességet. Hasznos lesz az utánfutósoknak a trélerrel történő tolatást megkönnyítő új asszisztens is.
Teljesen lecserélték a motorkínálatot, két újgenerációs mild hibrid benzines (197 ill. 258 LE) és három dízelmotor (163, 194, 245 LE) alkotja a választékot, mind négyhengeres, még a GLC 300 jelzésű csúcsdízel is. Év végén érkezik az egyetlen háromliteres motor, a C43 AMG 390 lóerős, biturbó V6-osa és a zöld rendszámos plugin hibrid változat.
A GLC 200 és GLC 300 jelzésű benzinesekben a 48 V-os egyhe (mild) hibrid rendszer a szíjhajtású indítómotor-generátorral további
13 lóerővel és 150 Nm-rel képes megtámogatni a benzinmotort gyorsítás közben
(2500-as fordulat alatt), és arra is képessé teszi a GLC-t, hogy vitorlázzon, vagyis menet közben lekapcsolja a benzinmotorját egy rövid időre.
Széria a kilencfokozatú automata váltó és az új fejlesztésű 4MATIC összkerékhajtás, amely a Mercedes szerint jobb terepjáró-képességet biztosít a korábbinál, különösen akkor, ha a feláras Off Road Engineering-csomagot is megrendelik az autóhoz.
A Dynamic Select rendszerben alapból öt, terepcsomaggal hétféle üzemmód közül lehet választani. Fejlődött a futómű is, a GLC
megkapta a Dynamic Body Control nevű adaptív lengéscsillapítási rendszert,
ami háromféle beállítási lehetőséget kínál a lágytól a feszesen sportosig.