A Tesla negyedik nagy sorozatban készülő típusát Los Angelesben mutatta be a cég alapítója, Elon Musk. A Tesla formanyelvébe tökéletesen illeszkedő Model Y a Model X hátsó szárnyas ajtóit ugyan nem kapta meg, de
lehet hozzá nagy üvegtetőt és akár hét ülést is rendelni.
Ahogy várható volt, az újdonság a Model 3 technikájára épül, az alkatrészek háromnegyede megegyezik a két típusban.
Musk szerint a Model Y
a szabadidő-autók praktikumát a sportautók dinamikájával ötvözi,
amit az alacsony tömegközépponttal (a padlóban van az akkumulátor) és légellenállással (0,23 az alaktényező), valamint az erős villanymotorokkal értek el.
Ahogy a Model 3 esetében, ebből is először a drágább változatok lesznek kaphatóak, Észak-Amerikában 2020 őszétől, Európában várhatóan 2022-től.
A Long Range kivitel hatótávolsága 483 km,
a végsebessége 210 km/óra, a gyorsulása 0-97 km/órára 5,5 másodperc, az ára pedig Amerikában 45 ezer dollár (13 millió Ft) lesz.
A kétmotoros, összkerékhajtású Dual Motor verzió ára 51 ezer dollár (14,15 m Ft), ennek a hatótávja „csak" 450 km, azonban a végsebessége már 217 km/óra, a gyorsulása pedig csak 4,8 másodperc 0-97 km/órára.
A legerősebb és leggyorsabb Performace kivitel hatótávja szintén 450 km, a végsebesség 241 km/óra,
a gyorsulása mindössze 3,5 másodperc 0-97 km/órára.
Nem véletlen, hogy ez a legdrágább a 60 ezer dolláros (16,6 m Ft) alapárával. Fél évvel ezek után, 2021 tavaszától lesz elérhető a Standard Range nevű, 39 ezer dollárba (10,8 m Ft) kerülő alapváltozat, de ez is többet tud a mai villanyautók többségénél: 370 km a hatótávja, 193 km/óra a végsebessége és 5,9 másodperc a gyorsulása.
Természetesen a Model Y
kompatibilis a 3. generációs Supercharger villámtöltővel,
amely 250 kW teljesítményű töltésre képes, így 5 perc alatt 120 kilométerre elegendő áramot képes az akkumulátorba juttatni.
A Model Y berendezése a Model 3-at idézi, a belső tér legfontosabb eleme a
15 col átlójú, középre beépített érintőképernyő,
ami a normál műszerfalat is helyettesíti. Természetesen az Autopilot önvezető rendszer is elérhető a kocsihoz, felár ellenében feloldja a gyártó a zárolását, és utána vezeték nélkül automatikusan frissíti, amikor az új funkciók használatát engedélyezik a hatóságok.
Ha beindul a gyártása, jó eséllyel a Model Y lesz a legnagyobb darabszámban értékesített Tesla, mivel a szabadidő-autók az egész világon népszerűbbek a szedánoknál. Elon Musk szerint
arra is van esély, hogy a Model Y-ból több fogyjon, mint a másik három Tesla típusból együttvéve.
Bár az autóra még Amerikában is legalább másfél évet kell várni, az előértékesítés már megkezdődött, a kocsira 2500 dollár előleggel lehet rendelést feladni. A Model Y bemutatásával a Tesla már csak három, korábban bejelentett típussal maradt adós: a pickuppal, a kamionnal és az új Roadsterrel.