Új kihívással néz szembe az Pikes Peaken tavaly rekordot felállító, tisztán elektromos hajtású Volkswagen ID.R versenyautó: a nyáron egy új rekord felállítását tervezik vele a több mint 20 kilométeres Nürburgring-Nordschleifén.
A két elektromos motor hajtotta,
680 lóerő rendszerteljesítményű
ID.R az előfutára a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású járművekből álló ID termékcsaládjának, amelynek első szériagyártású tagja, az ötajtós ferdehátú modell idén ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be.
„Igazi kihívás megtalálni a legjobb egyensúlyt a sebesség és a rendelkezésre álló korlátozott mennyiségű elektromos energia között. Ennek megfelelően a hajtástechnika és az akkumulátorkezelés folyamatos fejlesztésére koncentrálunk" - mondta François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.
A könnyen észrevehető módosítás az aerodinamikai csomagban lesz. „A Pikes Peak vékony levegőjében, amely 4302 méter tengerszint feletti magasságban van, az ID.R nagy hátsó szárnyat kapott, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozza létre" - mondja Demaison.
A hosszú egyenesekkel rendelkező Nordschleifére
a Volkswagen Motorsport új aero-csomagot tervez,
amely a hatékonyságot célozza meg, nem pedig a maximális leszorítóerőt. „Ez nemcsak egy kisebb hátsó szárnyra vonatkozik, hanem a jármű elülső splitterére és padlólemezére is" - magyarázza Demaison.
A Nordschleifén a tisztán elektromos meghajtású járművek jelenlegi rekordja 6:45,90 - Peter Dumbreck a kínai NIO EP9-essel állította fel 2017-ben. Ez szinte biztosan meglesz a Volkswagennek, a sokkal nehezebb feladat a Timo Bernhard által, Porsche 919 Hybrid Evóval tavaly felállított 5:19,55-ös abszolút körrekord megdöntése lesz.
A Nürburgring után szeptemberben Kína felé veszi majd az irányt Romain Dumais az ID.R-rel, ahol egy olyan hegyi pályán fog száguldani vele, amelyen szinte csak turistabuszok járnak, de azok is ritkán.
A Pekingtől 1500 km-re lévő Tianmen Shan Big Gate Road 99 kanyart tartalmaz,
és a tengerszint feletti 200 méteren indul, és 1300 méteren ér véget. Az alapesetben forgalomtól elzárt, keskeny út igen nagy kihívást jelent majd, mivel a burkolata hepehupás, rengeteg benne a hajtűkanyar és nagyot lehet esni róla.
Korábban még senki sem ment mért időt ezen az úton, de a Volkswagen így is gondoskodik arról, hogy Dumais ne maradjon kihívás nélkül: a pálya virtuális változatára
versenyt írnak ki profi szimulátorosok számára,
és az ő idejüket próbálja majd megdönteni a gyári versenyző a való életben.