Új képeket adott ki az Opel a hónapokon belül érkező hatodik generációs Corsáról.
A Peugeot 208 technikájára épülő kisautóról
egy svédországi, -30 foknál hidegebb időben végzett tesztelésen, egy versenypályán történő futóműhangoláson, és egy elektronikai laboratóriumban készültek a friss, gyári képek és filmfelvételek.
Valószínűleg a Corsa kínálatából is eltűnik a háromajtós karosszériaváltozat, de a kocsi hossza várhatóan csak pár centivel nő meg (a jelenlegi 4,02, az új Peugeot 208-as 4,05 méteres).
A motorkínálat gerincét a PSA háromhengeres, 1,2 literes PureTech benzinmotorja adja majd szívó és turbós változatokban, többféle teljesítményszinttel.
Azt már elárulta az Opel, hogy alapfelszereltséggel és alapmotorral
az új Corsa mindössze 980 kilót nyom majd,
ami 108 kilóval kevesebb, mint az előd tömege. Ettől még a mai Suzuki Swift kategóriaelső marad, mert csak 840 kilót nyom.
A 2019 végétől megvásárolható új Corsa lesz az első Opel, amit a benzines mellett
elektromos hajtással is meg lehet majd vásárolni.
Nem sokkal a normál változat bemutatása után, 2020-ban érkezhet ez a zéró lokális emissziójú verzió, körülbelül 400 kilométeres hatótávval, de természetesen az 1,2-esél jóval magasabb áron.
Két év se kellett hozzá
A Corsa végleges verziójának kifejlesztése szűk két évet vett igénybe, ami rekord az autóiparban. Lényegében akkor kezdődött a munka, amikor a francia PSA konszern 2017-ben megvásárolta az Opelt, persze néhány dolgot biztosan fel tudtak használni az eredeti hatodik generációs Corsa terveiből, amely még a régi General Motors architektúrára épült.
Az áttervezésre azért volt szükség, mert a Corsát a GM platform helyett a PSA saját padlólemezére kellett átültetni, arra, ami a DS 3 Crossback és az új Peugeot 208 is használ. A PSA ugyanis nem akart licencdíjat fizetni az amerikaiaknak, mert az a célja, hogy 2020-ra ismét nyereségessé tegye az Opelt.