A Volkswagen holland részlege idejekorán tett ki egy videót a minimálisan álcázott ID-ről. Bár a felvételt hamar leszedték a netről, az Elektrowoz azért pár képet ki tudott vágni belőle, melyeken látható az alig álcázott, szériaérett verzió. A titkolózás érthető: az elektromos népautót
a Volkswagen annyira forradalmi modellnek szánja, mint amilyen az első Bogár és Golf volt.
Épp ezért lehetünk büszkék arra, hogy a mérföldkőnek tekintett autó karosszériáját
két magyar formatervező, Fogarasi-Benkő László és Száz Ákos közösen tervezte
meg Wolfsburgban 2015-16-ban. Az állítólag ID 3 nevű szériaautó hivatalos világpremierje egyébként a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz.
Bár az előértékesítés május 8-án indul, az első ID-k csak jövő novemberben készülnek majd el, a rendes értékesítés pedig 2020 első felében kezdődhet.
A 4,1 méter hosszú ID felépítésében és méretében leginkább a BMW i3-ra hasonlít:
ez is farmotoros, hátsókerék-meghajtású és pontosan 170 lóerős,
igaz, a tengelytávja 18, a hossza 10, a szélessége 2,5 centivel nagyobb, a magassága viszont közel 5 centivel kisebb. A villanyautó a vadonatúj, moduláris MEB platformra épül, később ezt kapja meg a Volkswagen-konszern valamennyi villanyautója a kicsiktől a nagyokig.
A legkisebb, 48 kWh-s akkuval 330, a legnagyobb, 111 kWh-s akkuval
550 km lesz a hatótávolság
a WLTP szerint, az alapmodell állítólag nem kerül majd többe, mint egy jól felszerelt dízel Golf, ami kb. 9-10 millió forintos árat feltételez.
Az ID különlegességei lesznek az
emberi szem mozgását utánzó LED fényszórók,
amelyek mindig az autó pillanatnyi állapotát tükrözik. Parkolás közben a fényszóró grafikája egy zárt szemet utánoz majd, induláskor a „szemek" kinyílnak, menet közben a VW emblémák fehéren, a küszöbök és a lökhárítók alsó élei kéken világítanak majd. Töltés közben a fényszórók pulzálásba kezdenek, ami az energiaáramlást hivatott szimbolizálni.
Az ötajtós, ferdehátú ID csak
az első modellje lesz a Volkswagen új elektromos modellcsaládjának.
Lesz még egy egyterű, egy szabadidő-autó, egy mikrobusz/furgon és egy limuzin is, az önvezető technológia is ezekben a modellekben debütál 2025-ben.