Az A- és B-osztály, valamint a CLA rokona az új kompakt méretű szabadidő-autó, mivel azokhoz hasonlóan az MFA II platformra épül. A
4,63 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,66 méter magas
GLB 2 centivel rövidebb, 5-tel keskenyebb, de 2-vel magasabb, mint a nemrég frissített, ötüléses GLC SUV. Vagyis kisebb nála, ennek ellenére a Mercedes tervezőinek sikerült valahogy hét ülést beleszuszakolni, persze csak akkor, ha a vevők kifizetik érte a felárat.
A leghátul ülő két utasnak is jár USB-C csatlakozó, pohártartó és oldallégzsák, persze valamivel kevesebb hely jut nekik, mint az első két sorban ülő társaiknak. A Mercedes szerint azért annyira
nem vészes a helykínálat leghátul, mert 1,68 méteres utasok még elférnek,
a beszállást pedig előrebillenő középső ülések segítik.
Ha nincs szükség a harmadik üléssorra, akkor természetesen a padlóba lehet hajtogatni. A hétüléseshez alapból jár, az ötüléseshez külön lehet megrendelni a
sínen tologatható hátsó üléseket,
amelyek egy 14 centi hosszú sínen mozognak.
Az ötüléses verzió csomagtere 560 literes, ami 30-cal több az Audi Q3, és 55-tel a BMW X1 csomagtartójának méreténél, lehajtott ülésekkel pedig 1755 liter fér be a GLB-be.
Nemcsak a csomagtartó, hanem az első fej- és a hátsó lábtér is a prémium kompakt kategória legnagyobbja.
A jó helykihasználás elsősorban a szögletes és magas karosszéria, valamint a nagyon hosszú, 2,83 méteres tengelytáv érdeme.
A GLB is megkapja a CLA-hoz hasonlóan az MBUX fedélzeti menürendszer legfrissebb,
gesztusvezérlésre is képes
változatát, és a két szélesvásznú digitális kijelzőt. Viszont a műszerfal többi része kicsit eltér a többi kompakt Merciétől, mert a jobb oldali utassal szemben megjelent egy elegáns, polírozott fémcső, ami rímel az ajtók hasonló kapaszkodójára.
A motorpaletta két benzinmotorból és egy kétféle teljesítménnyel kínált kétliteres dízelmotorból áll, mindegyik négyhengeres.
Az 1,33 literes benzines 163, a kétliteres 224 lóerős, a gyengébb dízel 150, az erősebb 190 lovat tudhat magáénak.
Csak ez utóbbihoz jár alapáron összkerékhajtás (de a gyengébb dízelhez is elérhető), a többi motor elöl hajt.
Terepcsomag is jár az összkerekes GLB-hez,
de ne gondoljanak komoly dolgokra, csak a szélesebb fénykévét terítő fényszóró és a terep üzemmód jelenti a különbséget. Utóbbi kicsit áthangolja az ABS és a többi elektronikus menetrendszer működését, és a tengelyek közi nyomatékelosztást 80:20-ról 50:50-re változtatja. Felező, alsó védőlemez, differenciálzár nincs, mint ahogy váltó sem, a kis benzines hét-, a többi motor nyolcfokozatú dupla kuplungos automatának továbbítja az erejét.
A Mexikóban készülő GLB év végétől lesz megvásárolható Európában.