Ez a legolcsóbb Mercedes, amire fel lehet venni a nagycsaládos támogatást

Mercedes GLB
Vágólapra másolva!
Bemutatkozott a hét üléssel is rendelhető, Mexikóban készülő GLB.
Vágólapra másolva!
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB

Az A- és B-osztály, valamint a CLA rokona az új kompakt méretű szabadidő-autó, mivel azokhoz hasonlóan az MFA II platformra épül. A

4,63 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,66 méter magas

GLB 2 centivel rövidebb, 5-tel keskenyebb, de 2-vel magasabb, mint a nemrég frissített, ötüléses GLC SUV. Vagyis kisebb nála, ennek ellenére a Mercedes tervezőinek sikerült valahogy hét ülést beleszuszakolni, persze csak akkor, ha a vevők kifizetik érte a felárat.

Szögletes és magas, az arányai a G-osztályra emlékeztetnek Forrás: Daimler AG

A leghátul ülő két utasnak is jár USB-C csatlakozó, pohártartó és oldallégzsák, persze valamivel kevesebb hely jut nekik, mint az első két sorban ülő társaiknak. A Mercedes szerint azért annyira

nem vészes a helykínálat leghátul, mert 1,68 méteres utasok még elférnek,

a beszállást pedig előrebillenő középső ülések segítik.

Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB

Ha nincs szükség a harmadik üléssorra, akkor természetesen a padlóba lehet hajtogatni. A hétüléseshez alapból jár, az ötüléseshez külön lehet megrendelni a

sínen tologatható hátsó üléseket,

amelyek egy 14 centi hosszú sínen mozognak.

A szélesvásznú digitális műszerfal a GLB-ben is látványos, de a kerek, megvilágított légbeömlők is jól mutatnak Forrás: Daimler AG

Az ötüléses verzió csomagtere 560 literes, ami 30-cal több az Audi Q3, és 55-tel a BMW X1 csomagtartójának méreténél, lehajtott ülésekkel pedig 1755 liter fér be a GLB-be.

Nemcsak a csomagtartó, hanem az első fej- és a hátsó lábtér is a prémium kompakt kategória legnagyobbja.

A jó helykihasználás elsősorban a szögletes és magas karosszéria, valamint a nagyon hosszú, 2,83 méteres tengelytáv érdeme.

Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB

A GLB is megkapja a CLA-hoz hasonlóan az MBUX fedélzeti menürendszer legfrissebb,

gesztusvezérlésre is képes

változatát, és a két szélesvásznú digitális kijelzőt. Viszont a műszerfal többi része kicsit eltér a többi kompakt Merciétől, mert a jobb oldali utassal szemben megjelent egy elegáns, polírozott fémcső, ami rímel az ajtók hasonló kapaszkodójára.

Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB

A motorpaletta két benzinmotorból és egy kétféle teljesítménnyel kínált kétliteres dízelmotorból áll, mindegyik négyhengeres.

Az 1,33 literes benzines 163, a kétliteres 224 lóerős, a gyengébb dízel 150, az erősebb 190 lovat tudhat magáénak.

Csak ez utóbbihoz jár alapáron összkerékhajtás (de a gyengébb dízelhez is elérhető), a többi motor elöl hajt.

Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB
Mercedes GLB

Terepcsomag is jár az összkerekes GLB-hez,

de ne gondoljanak komoly dolgokra, csak a szélesebb fénykévét terítő fényszóró és a terep üzemmód jelenti a különbséget. Utóbbi kicsit áthangolja az ABS és a többi elektronikus menetrendszer működését, és a tengelyek közi nyomatékelosztást 80:20-ról 50:50-re változtatja. Felező, alsó védőlemez, differenciálzár nincs, mint ahogy váltó sem, a kis benzines hét-, a többi motor nyolcfokozatú dupla kuplungos automatának továbbítja az erejét.

A Mexikóban készülő GLB év végétől lesz megvásárolható Európában.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!