Ez a magyar autó úgy megy, mint egy Porsche, de a család is belefér - Mercedes-AMG A 45 és CLA 45 menetpróba

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Vágólapra másolva!
Még soha senki nem gyártott olyan erős és gyors ferdehátút, mint a Kecskeméten készülő Mercedes-AMG A 45. Igaz, hogy elképesztően drága, de a képességei is ennek megfelelőek, ráadásul a motorját, ami a legnagyobb fajlagos teljesítményű a világon, egyetlen szakember rakja össze Németországban.
Vágólapra másolva!
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Pontosan 20 évvel ezelőtt az AMG megengedte magának azt a poént, hogy az A-osztályból csináljon egy A 38 nevű duplamotoros, 250 lóerős szörnyet, amiből aztán összesen 4 darabot építettek, ebből 1-1 ment Häkkinen, valamint Coulthardnak.

Az első A-osztály mindenre alkalmas volt, csak sportos autónak nem,

a másodiknál, ami még mindig szendvicspadlós, azaz magas építésű volt, nem is erőlködtek AMG változat kifejlesztésével, a harmadik, végre alacsony építésű generáció viszont mindent bepótolt, talán túlságosan is.

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Az öltönyös Mercedes-imidzsből kicsit kilógott a durrogó kipufogós, baseballsapkás, izompólós A 45 AMG, amit

eleinte 360, aztán 381 lóerővel árultak,

a kategóriában tetemesnek számító összegért. Az AMG vásárlók átlagéletkorát érezhetően csökkentette a bevezetése, és a hatalmas sikerre való tekintettel (a tervezett mennyiség kétszeresét adták el) az utódlás sem lehetett kérdés.

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Megkomolyodott és megszépült

Az aktuális, negyedik generációnál viszont vége az egyetemi évek aranyifjú bohóságának, AMG-hez méltóan

ismét szigorúbb, komolyabb a megjelenés,

fiatalos, de újra business like a közvetíteni kívánt üzenet. Hasonló az evolúció a testvérmodell CLA-nál is: a kicsit aránytalan első generáció után az aktuális nemzedék végre egy harmonikus formájú négyajtós kupé-limuzin lett.

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

A CLA-t csak nálunk gyártják Kecskeméten, az A-osztály készül máshol is, így nem volt teljesen egyértelmű, hogy az AMG verziók - amelyekhez továbbra is kézzel összerakott motorok dukálnak Affalterbachból - hol készülnek. A Madrid melletti versenypályás tesztnapon rákérdeztünk az illetékeseknél, és sejtésünk beigazolódott,

minden A 45 és CLA 45 Kecskeméten készül. Egy ok a büszkeségre.

Két literből még senki sem hozott ki ennyit

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Nézzük a száraz tényeket. A Mercedes-AMG A 45 és CLA 45 S 421 lóerős kétliteres négyhengerese jelenleg

a legnagyobb literteljesítményű, széria benzinmotor a világon.

A sima verzióban "csak" 387 lóerős, és 500 Nm helyett 480 Nm-es, de ez is erősebb az elődmodellnél. A régi A 45 motorból csak pár csavart vettek át, egyébként az egész új fejlesztés.

Elforgatták a motort

A motorsportból ismert nanoslide technológia segíti a tartósságot és a teljesítményleadást a súrlódás csökkentésével. Az A35 AMG-hez képest a motort 180 fokkal elforgatták, főleg a dizájn miatt, ugyanis alacsonyabban húzódó motorháztetőt szerettek volna, fickósabb, szélesebb orr-résszel.

A laposabb első részben ugyanakkor nem fért el a motor a hagyományos kiosztásban, így a szívó oldal van most elől, ami elvileg jobb levegőellátottságot eredményez, ugyanakkor a tűzfalhoz került turbó és leömlő hő szempontjából okozott pár megoldandó feladatot, cserébe rövidebb lett a kipufogó, és nem kell átvezetni a motor alatt. A hűtés egyébként is egy kényes pont. A hengerfejnek külön hűtőkör dukál, esetében mechanikus szivattyúval működtetve, amely kétszer annyi vizet tud szállítani, mint az alap A osztályé.
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

A váltó 8 fokozatú és duplakuplungos. Ennek szerencsére alacsony sebességnél és finom manőverezésnél semmi hátrányát sem érezni, tud óvatosan kúszni az autó, parkolásnál nem ugrik meg bakkecske módjára. A váltások lényegében nyomatékmegszakítás nélkül mennek végbe, a kapcsolási idők érezhetően rövidebbek, mint a normál A-osztály hétfokozatú váltójánál.

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ CLA 45 amg
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Jóval többet tud a 4MATIC összkerékhajtás, mint az elődé, amely csak akkor küldött hátra nyomatékot, ha az első kerekek megcsúsztak. Itt alapból 50-50 százalék jut előre és hátra, de a helyzettől függően folyamatosan változik nyomatékeloszlás. Elöl van önzáró differenciálmű, hátul nincs, viszont itt oldalanként egy-egy többtárcsás kuplung dolgozik, így

a két hátsó kerék közötti nyomatékelosztás 0-100 százalék között változhat.

Természetesen van rajtautomatika is, amivel az A 45 S 3.9 másodperc alatt van százon, a CLA 45 S és a sima A 45 pedig kereken 4 másodperc alatt.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni őket!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!