A kulcs nélküli rendszerrel szerelt autók azért vannak nagyobb lopásveszélynek kitéve, mint a hagyományos távirányítós kulccsal rendelkezők, mert
ezeknél ugyanis elő sem kell venni a kulcsot a zsebünkből a bejutáshoz:
az autó érzékeli a jeladó közelségét és a kilincs meghúzására automatikusan nyitja a zárat. A kulcs állandóan sugározza a kódot vagy kódsorozatot, hogy az autó azt azonnal fogadni tudja, amint közel kerülnek egymáshoz.
Az ilyen autók esetében a tolvajok egy
mobil szkennerrel bemérik 5-6 méter távolságból
a kulcs által sugárzott jeleket, amelyek akkor is foghatók, ha a kulcs nincs is az autó közelében, például egy táskában pihen egy tömegközlekedési eszközön vagy a tulaj otthonában.
Ha megszerezték a kódot, akkor azt az autó mellett álló bűnsegédnek továbbítják, aki ezzel már gond nélkül képes bejutni a járműbe, és egy második kódsugárzással, vagy az autó belső számítógépére csatlakozással a motort is be tudja egy gombnyomással indítani. Ilyenkor a beépített riasztó és indításgátló sem lép működésbe, mivel az autó azt hiszi, a jogos tulajdonosa szállt be.
Néhány gyártó, például az Audi, a BMW, a Ford és a Mercedes úgy védekezik az ilyen lopások ellen, hogy
a kulcsot mozgásérzékelővel szerelik fel.
Ha egy meghatározott ideig nincs mozgásban a kulcs, akkor abbahagyja a kód sugárzását, de természetesen ez sem nyújt tökéletes védelmet, mert amint újra mozgásba lendül, ismét védtelenné válik a szkennerekkel szemben.
A What Car? szakértői nemrég 7 különböző új autónál vizsgálták meg, hogy mennyi időbe telik az ellopásuk. Elkeserítő eredmény született, a legrosszabbul védett autó, a vadonatúj konstrukciójú DS 3 Crossback esetében
10 másodperc is elég volt
a biztonsági szakértőnek a bejutáshoz és a motor beindításához.
A magyar gyártású Audi TT RS „eltulajdonításához" hasonlóan rövid időre volt szükség, de csak abban az esetben, ha a kulcs nélküli rendszer aktív volt, és a kulcs mozgásérzékelője nem kapcsolta ki a jelek sugárzását.
A Land Rover Discovery Sport csak kicsit teljesített jobban, fél perc kellett a lopáshoz. Ha fel lett volna szerelve a Jaguar Land Rover saját fejlesztésű, ultra-szélessávú rádió technológiás védelmi rendszerével - amely megakadályozza a kulcs által sugárzott jel sokszorosítását azáltal, hogy egy időben széles frekvenciatartományt használ -, akkor nem lehetett volna elvinni, mint ahogy az a védelmi rendszert tartalmazó Land Rover Discovery esetében be is bizonyosodott. Abba 20 másodperc alatt bejutottak ugyan, de a motorját már nem tudták beindítani.
A vizsgált autók közül a BMW X3 és a Ford Fiesta nyújtotta még a legnagyobb védelmet, bár ezekbe is be tudott jutni a szakértő 40 másodperc alatt, és tovább 20 másodperc elteltével már a motort is be tudta indítani. A Mercedes A-osztály esetében a bejutáshoz 30, a motorindításhoz további 20 másodperc kellett.
Bár az eredmények elkeserítőek, vannak bíztató hírek is:
egyetlen olyan autót sem tudtak ellopni a tesztben, amelynél ki volt kapcsolva a kulcs nélküli rendszer,
viszont ez a lehetőséget nem minden gyártó kínálja fel a tulajdonosoknak. Ha a tulajdonos kikapcsolja a kényelmet fokozó szolgáltatást, akkor utána ugyanúgy meg kell nyomnia a kulcson a gombot a bejutáshoz, mint a hagyományos távirányítós kulcsok esetében.
Éppen ezért a brit szakértők azt javasolják, hogy amikor csak lehet, kapcsolják ki a kulcs nélküli rendszert, vagy ha erre nem hajlandóak a tulajdonok, akkor legalább
tárolják speciális, Faraday-kalitka tokban a kulcsot,
ami megakadályozza a jelek kijutását. Igaz, ekkor mindig elő kell venni a tokból a kulcsot, ha be akarnak jutni az autóba, vagyis ebben az esetben is pont azt kell tenni, mint a kulcs nélküli rendszerrel nem rendelkező autók esetében, ami lényegében feleslegessé teszi az extra szolgáltatást.