A hagyományos kabriók iránti kereslet folyamatosan csökken, a szabadidő-autók népszerűsége viszont nő. Ez a felismerés adta az ötletet a Volkswagennek ahhoz, hogy legújabb kabrióját ne a Golfból vagy másik hagyományos modelljéből, hanem egy emelt SUV-ból, a T-Roc-ból készítse el.
Korábban csak a Nissan és a Range Rover kínált vászontetős szabadidő-autót, de mind a Murano, mint az Evoque kabrió a drága prémium mezőnyben versenyzett,
a Volkswagen modellje viszont sokkal olcsóbbnak ígérkezik,
az alapmodell várhatóan kevesebb mint 10 millió forintba fog kerülni az egyliteres TSI motorral.
A kompakt méretű, megfizethető T-Roc ideális alany volt a kabrióvá alakításhoz, hiszen hátul is megmaradt két tágas ülése, és a 284 literes csomagtartója sem lett túl kicsi.
Jóval több történt, mint egy egyszerű tetőeltávolítás:
tengelytáv 37, a teljes hossz 34 mm-rel lett nagyobb, és az sem szabad elfelejteni, hogy egy ötajtós karosszériából kellett kétajtóst alkotni, ezért nagyobb első ajtókat és új hátsó sárvédőket is kellett tervezni.
Az acéltető hiánya miatt az alvázat, a szélvédőkeretet, az ajtókat, az oldalsó paneleket és kereszttartókat
meg kellett erősíteni,
ami természetesen megnövelte az autó tömegét, de azt még nem tudjuk, hogy mennyivel. Cserébe a mérnökök szerint a nyitható tetejű T-Roc ugyanúgy 5 csillagos eredményt ér majd el az EuroNCAP töréstesztjén, mint a fix tetős változat.