Lenyomja az új hibrid a csúcsdízelt? - BMW 330e és 330d Touring menetpróba

BMW 330d Touring menetpróba
Vágólapra másolva!
Eget rengető újdonságok nélkül, de új, moduláris platformon és nagyautós technikával állt rajthoz év elején a 3-as sorozat legújabb generációja. Hiába tombol a SUV-őrület, ma is ez a bajorok aranytojást tojó tyúkja, ennek szellemében bővítik a kínálatot. Most két új változat érkezik, a zöld rendszámra jogosult plug-in hibrid, és a szinte csak Európában kedvelt kombi. Mindkettőt vezettük, de merőben eltérő hajtással – vajon melyik őrzött meg többet a sportos génekből?
Vágólapra másolva!
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba

Szigorított zöld rendszámnak is megfelelne az „e"

Fő a változatosság: a 330-as típusjelzés mögé háromféle betű is kerülhet a csomagtérfedélen. Az „i" jelöli a hagyományos benzinest (ám a klasszikus, öblös hathengeres helyett kétliteres turbómotorral), amit nem olyan régen részletes tesztben mutattunk be, míg a „d" természetesen a dízel privilégiuma – erről lesz még szó nemsokára. Előbb azonban lássuk a harmadik variációt, a 330e-t, vagyis a plug-in hibridet, amellyel lehet elektromosan ingázni, de hatótáv-stresszel sem terheli a hosszabb utakat.

BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba

Bár kevésbé meghatározó a köztudatban,

a BMW nem ma kezdte összeházasítani a benzin- és villanymotort,

bár tíz éve a V8-as biturbó X6 Active Hybrid nem igazán nyerte el a környezetvédők szimpátiáját. Aztán olyan különlegességekkel rukkoltak elő, mint az i8 ökosportkocsi, 2016-ban pedig az előző BMW 3-as generációból is bemutatkozott a plug-in hibrid változat. Két sarokszámát érdemes megjegyeznünk: 88 lóerőt tudott a villanymotorja, elektromosan legfeljebb 40 kilométert tett meg.

BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba

Csakhogy mára és főleg holnapra ezek az adatok a világ egyre több országában kevésnek számítanak az üdvösséghez, nemsokára Magyarországon is szigorúbb hatótáv-feltételei lehetnek a zöld rendszám kiadásának. Ezért az új, G20 kódjelű 3-as generációnál bő másfélszeresére,

66 kilométerre nyújtották a kipufogógázok nélkül megtehető utak hosszát,

és jövő évtől belekerül az eDrive Zones funkció is: a 330e navi alapján automatikusan villanyra vált, ha a nagyvárosok zéró emissziós zónáihoz ér.

Még mindig nem indult be a benzinmotor

München környékén vezethettük először az újdonságot, és elsőre ugyanaz tűnt fel, mint a többi új generációs plug-in hibridnél (a Mercedes még dízelmotorral kombinálva is kínál ilyet):

városi-elővárosi, sőt, országúti forgalomban is simán tudja hozni a villanyautó-érzést,

ha feltöltött akkuval indulunk útnak. Korábban ez cseppet sem volt magától értetődő, legkésőbb a lakott terület vége táblánál, vagy egy akár egy enyhébb emelkedőnél is rögtön beszállt a hajtásba a belső égésű motor.

BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba

A hétköznapokban ideális Hybrid üzemmódban 110, míg a külön kiválasztható Electricben akár 140 km/h-ig lehet vele hangtalanul siklani, ami annak köszönhető, hogy a korábbinál komolyabb, 12 kWh-s kapacitású lítium-ion akkut építettek be a hátsó ülés alá. Másrészt a nyolcfokozatú automataváltó házába beépített villanymotor csúcsteljesítménye 113 lóerőre nőtt (tartósan 68 lóerő), combos nyomatékával együtt simán mozgatja a BMW-t a forgalom ritmusában, vagy jobban is.

BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba

Igazán fürge akkor lesz a 330e, ha megérkezik elölről a felmentő sereg, vagyis beröffen a kétliteres, kettős megfúvású turbós,184 lóerős benzinmotor.

Szerencsére ez finoman történik, és a hajtásmódok közti átmenet is lágy

(ez eleinte sok német gyártónak feladta a leckét), spontán gyorsul és különösen Sport üzemmódban más világ, mint a mai izmos villanyautók. Ilyenkor ugyanis a hangja is megjön – igaz, mesterséges, de legalább egy-két autógenerációig hadd élvezzük még a benzines melódiákat.

Listaáron 14,65 millió forint a 330e (igaz, van rá bevezető akció), a nem hibrid 330i 1,76 millióval olcsóbb nála. Összkerékhajtás nem kérhető az ökomodellhez Forrás: BMW

Jelképes gyári fogyasztás és 1,8 tonnás tömeg

Futóműve és kormányzása hasonló a „sima" 330i-hez, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy a plug-in hibrid

saját tömege 1815 kilóra nőtt

– szerpentinen tehát stabil ugyan, de ne várjunk tőle könnyed fickándozást. Éppen a ballaszt miatt vezettek be egy új, boost funkciót, ami a 252 lóerős rendszerteljesítményt Sport módban, padlógázra további 40 lóerővel megtoldja. Ha nem is olyan, mint KITT legendás Turbo gombja, előzésnél jól jöhet a pontosan tíz másodpercig tartó tűzijáték.

BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba

Érdemes megnézni azt is, mi áll a mérleg másik serpenyőjében. Bár sokat fejlődött a WLTP-ciklus, a plug-in hibridek esetében még mindig távol áll az életszerűtől – mégis, az összehasonlítás kedvéért ebből kell kiindulnunk. Szóval,

eszerint a BMW kombinált fogyasztása 1,6-1,9 liter benzin 100 kilométerenként,

plusz amit sokan elfelejtenek, 14,8-15,4 kWh áram. A valós étvágy nagyon függ a használat módjától: csak zöld rendszámmal alibizni akar-e a tulaj, vagy pedig szorgosan töltögeti-e.

BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330e menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba
BMW 330d Touring menetpróba

Ha engem kérdeznek, csak utóbbi esetben éri meg leszurkolni érte a 14,6 millió forintos árat, főleg, ha nem csak nyilvános totemoszlopnál állunk sorba, hanem falitöltőt is telepítünk a garázsba. Egyéb hátrányok? Nos, igen,

a benzintank 40 literesre zsugorodott,

ráadásul a csomagtartó padlója alá költözött át, szűkítve a térfogatát. Mégis, ez most ez egyik legérdekesebb hibrid a piacon: spórolni sem fáj vele, de van egy sportos arca is fürgeséggel és hátsókerék-hajtással.

Cikkünk folytatódik a dízel Touringgal, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!