A 2016 őszén bemutatott, 2017-ben az európai Év Autójának megválasztott Peugeot 3008 történetében új dimenzió nyílik a HYBRID4 változattal, mely
a sorozatban gyártott Peugeot-k közül a legnagyobb teljesítménnyel büszkélkedhet.
A kompakt SUV három motort tartalmazó hibrid hajtásrendszere 300 lóerő teljesítmény leadására képes.
Ezt az eredményt egy 200 lóerős 1,6 literes turbós benzinmotor és két villanymotor társításával sikerült elérni: ebből az első a nyolcfokozatú automata váltóhoz kapcsolódik és 110 lóerő leadására képes, a másik a hátsó futóművön helyezkedik el (vagyis a hátsó kerekeket hajtja) és 112 lóerős.
A 3008 HYBRID4 álló helyzetből
100 km/h sebességre 5,9 másodperc alatt gyorsul.
Akkumulátorának kapacitása 13,2 kWh, a teljesen elektromos üzemmódhoz kapcsolódó hatótáv pedig 59 km a WLTP protokoll szerint mérve, a kocsi ezért jogosult nálunk a zöld rendszámra.
A hibrid 3008-as hivatalos
fogyasztása 1,25 liter,
C0₂-kibocsátása 29 g/km a WLTP protokoll szerint mérve, de ez nem a valós kép. A fogyasztás a vezetési stíluson kívül főleg azon múlik, hogy az autó mekkora távolságot tesz meg tisztán elektromos üzemmódban.
A Franciaországban már rendelhető 3008 HYBRID4 Európa többi részén
2019 októberétől lesz elérhető.
Néhány hónappal a HYBRID4 változat bevezetése után, 2020 tavaszán a 3008-as modellválasztéka egy 225 lóerős elsőkerék-meghajtású HYBRID változattal is kiegészül majd.