Így költözik be a furgonokba a hibrid hajtás - Ford Transit és Custom PHEV menetpróba

Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Vágólapra másolva!
A jelentősen szigorodó környezetvédelmi előírások kapcsán szinte kizárólag a személyautók vannak reflektorfényben, pedig a haszongépjárművek sem kerülhetik el a sorsukat. A Ford inkább igyekszik egy lépéssel előrébb járni, így kerülhet hibrid hajtás egy furgonba vagy mikrobuszba, de a meglévő dízeleket is jóval tisztább üzeművé tették. Kipróbáltuk a megújult Transit Custom modelleket, illetve nagy testvérét, az előnév nélküli Transitot.
Vágólapra másolva!

A városi forgalomról legtöbbünknek személyautók tömött sora ugrik be (meg a tömegközlekedés), ám az áruszállítás sem elhanyagolható részben van jelen. Főleg a könnyű furgonokról van szó (3,5 tonnás össztömegig), amelyek kifejezetten a helyi és helyközi használatra vannak befogva,

tehát nagyon komoly szerepük van a levegőminőség alakulásában.

Bár a haszongépjárművek emissziós határértékei is egyre szigorodnak, ahogy az autóknál, úgy itt sem pihenhetnek a gyártók, folyamatos fejlesztésre van szükség – főleg, mert mindegyik dízel.

Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba

Sok más országhoz hasonlóan hazánkban is messze piacvezető a kishaszonjárművek terén a Ford, maga a Transit és a Transit Custom is jókora előnnyel birtokolja az első helyet. Ezzel adott volt a lehetőség a márkának, hogy iránymutató megoldásokkal rukkoljanak elő, és ezt most meg is tették. Míg a személyautóknál már-már kötelezően elvárt, hogy a gyártó valamilyen alternatív meghajtást is kínáljon az adott típushoz, a kisáruszállítóknál a többség még csak tapogatózik a témában.

A hatékonyság első lépése: fogyókúra

Nem csak arról volt szó, hogy (amennyiben a vevő igény tart rá) egyszerűen beépítenek egy hibrid hajtásláncot,

más változásokat is eszközöltek a ráncfelvarrott „nagy" Transiton

a még nagyobb hatékonyság érdekében – ez valamennyi változatára érvényes. Például súlycsökkentést, ami bizonyos kivitelek esetén a 80 kilogrammot is eléri, ezt pedig a terhelhetőség növelésére fordíthatták.

Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba

Az alumínium motorháztetőtől kezdve a nagyszilárdságú fémötvözetek alkalmazásán keresztül számos trükköt vetettek be a fogyókúrához. Még olyan apróságnak tűnő dolgokon is komoly kilogrammokat nyertek, mint az első féktárcsák porvédő lemezeinek vagy a hátsókerék-hajtású változatok hátsó hídjának módosítása (a kisebb és könnyebb kivitelek a korábbiakhoz hasonlóan fronthajtásúak, ugyanakkor léteznek 4x4-es kivitelek is).

Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba

A hetedik generációs Transit kibővült motorkínálatának gerincét továbbra is a klasszikus dízelmotorok adják. Ezeket sem hagyták változatlanul,

mostantól minden esetben széria a start-stop rendszer,

így kb. 7 százalékkal lett takarékosabb a kétliteres EcoBlue névre keresztelt motor. Megjelent egy új, 185 lóerőt és 415 Nm-t leadni képes verzió, valamint hátsókerék-hajtás esetén már tízfokozatú automataváltó is kérhető.

Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba

Enyhe hibrid, vagy különleges ökofurgon

A következő lehetőség a Mild Hybrid dízel változat, amely egy 48 voltos akkumulátorral, valamint egy szíjhajtású villanymotor/generátor egységgel egészíti ki a belsőégésű motort. Ez végzi a start-stop működtetését, illetve az akkumulátorban eltárolt mozgási energiát gyorsításkor felhasználva csökkenti a dízelmotor terhelését, ezáltal a fogyasztást is. A gyáriak szerint ez legalább 3, de ideális esetben (főleg városi használatnál) akár 8 százaléknyi megtakarítást hoz. Mivel az egész hibrid rendszer csupán 30 kilogramm, ezért a terhelhetőségre sincs különösebb hatással.

Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba

Az igazi nagy durranás azonban nem ez, hanem a plug-in változat, amely soros hibrid rendszerűnek tekinthető – vagy, ha úgy tetszik,

ez egy hatótávnövelős elektromos autó, pontosabban furgon.

A zéró helyi károsanyag-kibocsátás lehetőségén felül még számos szempontot figyelembe vettek a fejlesztéskor. Ilyen a megfelelő hatótávolság, a kompromisszumok nélküli terhelhetőség és raktérkapacitás, valamint az egyszerű tölthetőség. Haladjunk sorban ezeken végig.

Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit (2019) PHEV és Custom menetpróba gyári képek
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba
Ford Transit és Connect (2019) menetpróba

A hatótávolságot elektromos módban a raktérpadló alá beépített 13,6 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja. Gyári érték szerint ez 56 km-re elegendő, melyhez hozzájön a kiegészítő benzinmotor hatótávja. Ha az akku és a benzintank is teljesen tele van, akkor nagyjából 500 km-t tehetünk meg, ami teljesen elektromos hajtással ma még csak hatalmas súlyú akkumulátorral lenne megoldható.

A plug-in verzióban nincs fordulatszámmérő, helyette kettős hatótáv, illetve töltöttség visszajelző van Forrás: Ford

A helykínálat a plug-in kivitelben semmit sem változott, a raktérpadló alatt bőven volt hely az akkumulátornak, míg

az összes többi komponenst sikerült bepréselni a normál motortérbe.

Mivel a háromhengeres, egyliteres EcoBoost benzinmotor (!) rendkívül kompakt kialakítású, ezért hosszában helyezték el, alatta található a villanymotor, ezenfelül az inverternek és a további elektronikáknak is jutott hely.

A következő oldalon kiderül, milyen vezetni a megújult furgonokat. Kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!