A Volvo XC40 Recharge a svéd márka első villanyautója, amit a következő öt évben egy-egy újabb követ majd. Ezek az autók a korábbi plug-in hibridekkel egyetemben mind a Recharge név alatt futnak majd a Volvo kínálatában.
Az elektromos XC40 két villanymotorja
összesen 408 lóerőt és 660 Nm-t szabadít az aszfaltra,
így nem csoda, hogy a 4,42 méteres, 2150 kg tömegű kompakt SUV 4,9 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órára. A végsebességet elektronika korlátozza 180 km/órára. A hatótáv a WLTP mérési szabvány szerint kereken 400 kilométer, vagyis nagyjából annyi, mint az összes konkurensnek.
A motorok a padlóba rejtett, 78 kWh-s lítium-ion akkumulátorból nyerik az energiát, amelyet 150 kW-os villámtöltővel elméletileg
40 perc alatt lehet 5-ről 80 százalékosra tölteni.
A töltőnyílás a hátsó tetőoszlop alatt található, ott, ahol a többi XC40-be a benzint vagy a gázolajat kell tölteni.
Kívülről csak kevés dologban tér el a hagyományos XC40-esektől a Recharge változat, a „hűtőmaszk" például nem légáteresztő, a hasmagasság 211-ről 175 mm-re csökkent, és a felnik is egyediek. A kocsi orrában egy kisebb, másodlagos, 31 literes csomagtartót alakítottak ki, ahol például a 11 kW-os fali töltőt lehet hordozni. Azonban
a rendes csomagtartó mérete 460-ról 413 literre csökkent
a hátsó hajtás helyigénye miatt.
Az XC40 Recharge nem csak a hajtásrendszerével nyit új korszakot a Volvo történetében, hanem azzal is, hogy ez az első modell, amit már a Google Android alapú infotainment rendszerrel szerelnek fel. A kocsi forgalmazását jövőre kezdik, a pletykák szerint kb. 18 millió forintos alapárra kell készülni.