A Porsche Cayenne E-Hybrid változatán Magyarországon ott viríthat a számos kedvezménnyel járó zöld rendszám. Az autót 3,2-3,4 literes fogyasztással hirdeti a gyártó, és 72-78 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátási értéket adnak meg. Ez utóbbi fontos adat, hiszen attól lesz kevésbé szennyező egy autó, hogy ez kevesebb az új középkategóriás autók 120-140-es értékéhez képest - írta a G7.hu.
A való életben azonban egyáltalán nem környezetbarát a 30 milliós, 462 lóerős luxusautó:
az elektromos motorhoz olyan pici akkumulátor kapcsolódik, hogy csupán 21-44 kilométer megtételét teszi lehetővé, utána már csak a 3 literes V6-os, turbós benzinmotor dolgozik. Ezután – tehát a gyakorlati használat túlnyomó részében – az autó kifejezetten környezetszennyező, a szén-dioxid-kibocsátása 270 g/km-re ugrik.
Ez nagyjából két 10-15 éves középkategóriás autó szennyezésével ér fel.
Méretei miatt a Porsche Cayenne ugyan kiugró példa, de rávilágít egy általánosabb gondra: a zöld rendszámú autóknak még felét sem teszik ki a tisztán elektromos verziók. Az utolsó, idén március végi adatok alapján 11 ezernél is több zöld rendszámos autó van már Magyarországon. A számuk dinamikusan növekedett az elmúlt években, viszont
egyre kisebb részük tisztán elektromos.
Az idehaza második legnépszerűbb típus, a Mitsubishi Outlander PHEV semmiképp sem tekinthető környezetbarát autónak: ez egy kifejezetten nagy, nehéz, kicsi hatótávú városi terepjáró. De még érdekesebbek azok az első ránézésre is benzintemetőnek kinéző luxusterepjárók, amelyeknek
az EPA-tesztek szerint el se éri a hatótávja a Magyarországon törvényileg meghatározott értéket.
Ilyen például a Mercedes GLC, a BMW 225 XE (19 kilométeres hatótáv), a Volvo XC 90 (22 km) és az utcai versenyautó BMW i8 (24 km), ahol az elektromos motor a vezetési élményt és a gyorsulást segíti, nem a környezetvédelmet.
Nem kevés autóról van szó: a G7 szerint
minden 20. zöld rendszámos autó még a törvényileg előírt 25 kilométert sem képes egyetlen feltöltéssel megtenni az EPA-tesztek szerint.