A koronavírus svájci terjedése miatt az utolsó pillanatban az egész Genfi Autószalont lefújták, így idén az elmúlt években megszokott nagyobb felhajtás nélkül hirdették ki az európai Év autója-díj nyertesét.
A megszokott menetrend szerint a hatvan újságíróból zsűri
már tavaly hét autóra szűkítette a végső győzelemre esélyesek listáját.
Az nem olyan meglepő, hogy az új Toyota Corolla, megfizethető kisautóként pedig az új Peugeot 208-as és az új Renault Clio is felkerült a listára, a többi szereplő azonban kisebb meglepetést jelentett.
Különösen az tűnt váratlannak, hogy a szuperdrága, elektromos Porsche Taycan bekerülhetett a döntőbe,
de a sok minőségi kifogással illetett, Európába nagy késéssel befutó Tesla Model 3 felbukkanása is meglepő volt.
A Ford Pumát talán csak a neve és a SUV-őrület adta el, az immár elsőkerék-hajtású BMW 1-es sorozat döntőbe kerülésére pedig talán még az autógyártónál sem számítottak.
Az Origo olvasói a Corolla győzelmét várták,
vagy legalábbis (magasan) a legtöbben a Toyota modelljére szavaztak volna a zsűritagok helyében.
A szavazás során a Corolla viszont a vert mezőnyben végzett. A különböző országok szavazatainak összesítése során
a Peugeot 208 nagy fölénnyel végzett az élen,
a francia kisautó 281 pontot gyűjtött.
Az Év autóját korábban már kipróbálhattuk, ebben a cikkünkben olvashat róla. Különlegességét a formaterv és a 3D digitális műszerfal mellett az is adja, hogy a benzinesek és a dízel változat mellett rögtön elektromos autóként is bemutatkozott.
A 208-as végül 39 pontot vert
a meglepetésre második helyre befutó Tesla Model 3-ra (242 pont).
A harmadik helyen a Porsche Taycan végzett 222 ponttal,
megelőzve a 211 pontos Renault Cliót, a 209 pontos Ford Pumát, a 152 pontos Toyota Corollát és a 133 pontos 1-es BMW-t.
A két magyar zsűritagnál a Tesla Model 3 nyert.