Kívül Opel, belül Peugeot – Opel Corsa 1.2 Turbo teszt

Opel Corsa
Vágólapra másolva!
Az új Opel a ruhája alatt ugyanaz a kocsi, mint az Év autójának megválasztott Peugeot 208, aminek szerencsére sokkal több az előnye, mint a hátránya.
Vágólapra másolva!
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

Nem lettem volna a hatodik generációs Corsa kifejlesztésével megbízott rüsselsheimi mérnökök helyében, amikor 2017 elején a frissen eladott Opel új tulajdonosa, a francia PSA konszern (Peugeot-Citroën) bejelentette nekik, hogy a 70-80 százalékban már kész kisautójuk terveit kidobhatják a kukába.

Három év munkája ment a levesbe,

de bánkódásra nem volt idő, mert megkapták az új feladatot: az F Corsát PSA-architektúrára kell kifejleszteni, mégpedig rohamtempóban, 2,5 év alatt. Ez nagyjából olyan, mintha valakit arra kérnének, hogy a diplomamunkáját egy nap alatt dobja össze úgy, hogy a vázlatos terveket megkapja hozzá.

Francia technikán

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

A PSA-nak több oka volt rá, hogy a saját technikáját részesítse előnyben: a CMP platform modern, könnyű, merev, fel van készítve vezetéstámogató rendszerek, teljesen elektromos hajtáslánc és akár négyhengeres belső égésű motorok fogadására is. Ha a régi tervek szerint készült volna el a hatodik generációs Corsa, akkor csak háromhengeres motorjai lettek volna (vagyis le kellett volna mondani az elektromos változatról és a dízelről) és

a PSA-nak súlyos eurómilliókat kellett volna licencdíjként fizetnie

a korábbi tulajdonos General Motorsnak az alkatrészek használatáért.

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

Az Opel a legkiválóbb mérnökeit állította rá a feladatra, akik emberfeletti munkával időben elkészítették az új Corsát, amely 2019 közepén mutatkozott be, mint a Peugeot 208-as testvérmodellje. Kívülről csak a jellegzetes arányok (klasszikus, kétdobos felépítés, hosszú motorháztető, meredek szélvédő) árulják el a rokonságot a két kisautó között, egyébként

a stílusuk eléggé eltérő:

a francia extravagáns és vagány, a német könnyebben befogadható, lágyabb vonalvezetésű, és valószínűleg időtállóbb.

Laposabb és szűkebb lett

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

A keskeny és magas régi Corsához képest is feltűnően más lett az új, mivel sokkal laposabb (5 centivel), szélesebb (2 centivel), igazodva a mai trendekhez. Nőtt a hossz (4 centivel) és a tengelytáv (3 centivel) is, de aki abban reménykedik, hogy ettől tágasabb lett, azt ki kell ábrándítanom:

hátul a régiben sokkal jobban el lehetett férni.

A magamra beállított vezetőülés mögé beülve (178 cm vagyok) a térdem súrolta a háttámlát, és a combomat sem támasztotta meg eléggé a hátsó pad.

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

A D és E Corsa magasra tett ülésein kicsit úgy lehetett ülni, mint egy egyterűben vagy SUV-ban, az új viszont nem lesz a derékfájósok kedvence, mert mélyre kell huppanni:

a csípő három centivel van mélyebben, mint régen,

ami jelentős különbség. Kifejezetten sportos a vezetői pozíció, szerencsére a kormányt nagyon ki lehet húzni, ami előny az olyan rövid karú sofőröknek, mint amilyen én is vagyok. Kár, hogy a vaskos A-oszlopok sokat kitakarnak srégen előre, de a corsások ehhez hozzá vannak szokva.

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

A szűk ajtónyílások és a vaskos B-oszlop miatt még előre sem olyan könnyű beszállni, mint korábban, hátul pedig felér egy tornamutatvánnyal a be- és kijutás egy átlagos magasságú felnőttnek.

Legalább a csomagtartó nagyobb lett,

286 helyett 309 literes üregbe pakolhatunk, igaz, az új Renault Clio 82 literrel ezt is felülmúlja. Praktikus, hogy az első utasülés támlája is dönthető, ami megkönnyíti a hosszú tárgyak szállítását.

Belső tér

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

Igazi vegyesfelvágott a belső tér, mert megtalálhatók benne PSA és Opel-kapcsolók is, sok a felvágós zongoralakk, a formák felnőttesebbek, mint korábban, de még a puhának tűnő műanyagok is kemények.

Merészségben, extravaganciában a nyomába sem ér a Peugeot 208-nak

a Corsa műszerfala, de a konzervatív vevők értékelni fogják, hogy 3D-s digitális kijelző helyett könnyen leolvasható, analóg órák tájékoztatnak a sebességről és a fordulatszámról, és akkor sem kell az érintőképernyő menüjében turkálni, ha állítani szeretnénk a klíma hőmérsékletén, mert a szellőzés külön panelt kapott fizikai gombokkal.

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

De aki kellően kocka, az a kicsit lassan reagáló érintőképernyőn is beállíthatja a hőfokot, és megveheti a digitális műszerfalat is, amely a navigációt is képes mutatni. Egyébként a 7 colos központi érintőképernyő sem széria: az alapfelszereltséghez nem rendelhető, a második, Edition csomaghoz 160 ezer forintba kerül, csak a sportos GS Line-nál és a fullos Elegance-nál jár alapáron. Igaz, a navigációért és a 10 colos, nagyobb képernyőért ezeknél is fizetni kell, de ez mindenhol így van.

Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa

A 60 ezer forintba kerülő nyomógombos indítás nem drága, de ennyit sem ér, mivel beülés után sokszor másodpercekig nem érzékelte a zsebemben lévő kulcsot. Szintén olcsó a 40 ezer forintos elektromos kézifék, de ez legalább jól működik: a gyújtás levételekor automatikusan behúzza magát, és induláskor akkor is old, ha nem kötöttük be az övet. Én azonban egyiket sem venném meg,

mert ilyen fejlett világítástechnikát ma csak az Opel kínál a kisautók között.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Corsát!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!