A Magyar Közút sokféle módon igyekszik felhívni a közlekedők figyelmét arra, hogy vegyék komolyan az úton zajló munkálatok környezetében kihelyezett forgalmi jelzéseket és korlátozásokat. Azonban továbbra is történnek balesetek, ilyenkor jönnek jól a képeken látható ütközési energiaelnyelők, amelyek életeket menthetnek vagy hozzájárulhatnak a sérülések súlyosságának enyhítéséhez.
2019-ben 13 alkalommal ütköztek a közlekedők ütközési energiaelnyelő eszköznek,
melyekből egyik sem volt halálos kimenetelű, 4 ütközésnél volt súlyos sérült, egy esetben pedig könnyű sérült, a többi anyagi káros. 2020-ban eddig 6 ilyen baleset történt, melyek mind anyagi károsak voltak.
Hogy minél több munkaterületen rendelkezésre álljon ez az eszköz,
9 új ütközéscsillapító forgalomtechnikai utánfutót szereztek be,
melyek a meglévő szerkezetekkel ellentétben nemcsak bizonyos típusú tehergépjárművekre szerelhetőek fel, hanem univerzálisan, bármilyen, a megfelelő műszaki kialakítással rendelkező tehergépjárműhöz csatlakoztatható, vontatható kivitelűek, így még több helyen bevethetők. Országszerte 20 autópálya mérnökség van, ezeken a telephelyeken átlagosan 3-4 ütközési energiaelnyelő eszköz áll rendelkezésre, ez a szám növekedett most az új beszerzéssel.
A szerkezet hasznosságát jól szemlélteti a néhány hete közzétett, munkaterület környezetében történt balesetről készült felvétel. A videón az látható, ahogy az M0-ás autóúton egy Renault minden előjelzést és a sebességkorlátozást figyelmen kívül hagyva a belső sávban halad nagy sebességgel, és a sofőrje csak az utolsó pillanatban veszi észre a munkaterületet, és belecsapódik a szerkezetbe. Ennél a balesetnél az energiaelnyelő eszköznek hála sem a vezető, sem az autója nem sérült meg.