Akárcsak a filmeken, a Mercedes legutóbbi sajtóbemutatóján is több különböző karakter szerepelt. Jóllehet mind megérdemelte volna a kiemelt figyelmet, a sok csillag közül mindenki csak egyre tudott igazán koncentrálni.
A komoly ráncfelvarráson átesett E-osztály egész egyszerűen ellopta a show-t
a kompakt GLA és GLB, illetve a középkategóriás GLE képviselte, ám velük korántsem teljes stuttgarti szabadidőautó-család elől.
Persze szándékosan hagyták ragyogni
a Mercedes-Benz kvintesszenciájaként felfogható,
felfrissített E-osztályt. A felső-középkategóriás német prémiumlimuzin és különböző karosszériaváltozatai (szedán, kombi, kupé és kabrió) a minőség, a kényelem és az innováció területén elődeikhez hasonlóan elvitathatatlan érdemeket szereztek az autóiparban az aktuális W213-as nemzedék 2016-os megjelenése óta, persze ez elmondható a családfa első, 1946-ban megjelent tagjáról is.
A napjainkban 10. generációjánál tartó középnagy Mercedes 74 év alatt 14 millió példányban fogyott,
ebből 1,2 milliót az aktuális sorozat tett ki, mindössze 4 év alatt.
Pedig az erős konkurencia (Audi A6, BMW 5, Jaguar XF, Lexus GS és ES) és a fel-, le- mi több oldalirányba is kiteljesedett Mercedes-paletta nem könnyítette meg a dolgát.
Megjelenése és tudása, ahogyan mindig, most is megelőzi a korát, az ára azonban kedvezőnek mondható a hasonló tudású S-osztályéhoz mérve, a végösszeget a csillagos égig feltornázni képes extrák nélkül. Mondjuk a
16,7 milliós alapáráért
Magyarország területének 95 százalékán öröklakást is lehetne venni, míg az E-osztályból csak a 211 lóerős, 200-asnak hívott négyhengeres alap benzinesre futná, amely azonban 240 km/órás végsebességével már minden épeszű igényt kielégít.
Mindig hatalmas érdeklődés övezi, ha az E-osztálynak új nemzedéke lát napvilágot, de még a modellfrissítése is fontos esemény az autósvilágban. A fejlesztők ezúttal is átugrották a saját árnyékukat, a kötelező optikai, műszaki, és elektronikai változtatásokat számos meglepő és hasznos újítással fejelték meg. A számos alap-, illetve extrafelszerelést legegyszerűbben úgy lehetne csoportosítani, hogy van, ami „megmenti az életet", van, ami „megkönnyíti", van, ami „megédesíti", avagy éppen „megfűszerezi", illetve „lehet nélküle élni" és a „na már csak ez hiányzott".
A legutóbbira jó példa az Energizing Coach, azaz a fedélzeti rekreációs asszisztens, amely Garmin okosórával összepárosítva
a vezető szervezetének aktuális igényeihez igazítva relaxációs programot indít
a klíma, a hangulatvilágítás, az audiorendszer, a masszírozós, szellőztetett bőrülések és a többi periféria összehangolt vezérlésével. Az EC a plug-in hibridek esetén álló helyzetben, lekapcsolt motorral is működik, ugyan mi többet kívánhatna egy elcsigázott sofőr egy autópálya pihenőjében.
Kívülről könnyű felismerni a frissített E-osztályt, ugyanis az A-osztályéra hasonlító, keskenyebbre húzott teljesen LED-es első és hátsó világítótestektől, a fejtetőről talpára állított trapéz hűtőmaszktól komolyabbá, letisztultabbá vált a megjelenése a többi presztízs limuzinra jellemző
agresszivitás nélkül.
Az apró, de annál hatásosabb finomítások mellett 1,2 centivel hosszabb és 0,8 centivel alacsonyabb lett a karosszéria, ezek azonban majdhogynem hibahatáron belüli értékek.
Belül sem maradt változatlan a kocsi, már az alapmodellek sem analóg órákkal készülnek, ugyanis széria lett az először az A-osztályban bevezetett, 2x10,25 colos szélesvásznú kijelző, amelyet felárért 2x12,3 colosra cserélnek. Ennek jobb oldala érintőképernyő, de az MBUX menüben a középkonzol alján található, forgótárcsát váltó tapipaddal, vagy hangvezérléssel („hey, Mercedes") is lehet barangolni.
Zseniális a kiterjesztett valóságot használó navigáció,
ugyanis a valós kameraképre vetíti rá azt a nyilat, amely megmutatja, hogy pontosan melyik utcát vagy sávot kell választanunk.
Az új, háromküllős kormánykerék kapacitív érzékelőket kapott a karimában, így akkor is tudja, hogy rajta van a kezünk, ha nem rángatjuk meg kétpercenként, amikor a sávtartó automatika irányít helyettünk. Dupla küllőin szintén kapacitív, érintésre érzékeny kapcsolókat visel, amelyek
használatát eleinte szokni kell
annak, aki hagyományos gombokhoz szokott, de már a ráncfelvarrás előtti kormánnyal is ez volt a helyzet.
A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a frissített E-osztályt!