Ez a Skoda már majdnem egy Audi, de az árán is meg fog lepődni - Skoda Octavia 1.5 TSI teszt

Skoda Octavia
Vágólapra másolva!
Az új Octavia közel olyan igényes és minőségi autó, mint a rokon Audi A3 vagy VW Golf, ráadásul továbbra is tágasabb és praktikusabb náluk. Kár, hogy a túlbonyolított fedélzeti rendszer és a magas ár kissé rontja a bizonyítványát.
Vágólapra másolva!
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Bár lassan már a Skodát is a SUV-márkák közé kell sorolni, azért az Octaviának mindig lesz helye a márka kínálatában.

A típus három generációjából 24 év alatt több mint 6,5 millió talált gazdára,

ami jól jelzi, hogy a csehek milyen jól kitalálták annak idején a receptet: a Volkswagen Golf technikájára egy olyan autót építettek, ami nem csak nagyobb és használhatóbb, de olcsóbb is a testvérnél. Akit nem igazán érdekelt, hogy milyen embléma van a kocsija orrán, vagy pont titkolni szerette volna a vagyonát, inkább az Octaviát választotta, annak ellenére, is, hogy a cseh pár tulajdonságában (gyengébb utastéri anyagok és vezetési élmény) azért egyértelműen a Golf mögé szorult a Volkswagen-konszern hierarchiájában.

A lényeg változatlan

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Mivel a testvérmodellnek számító Audi A3-ashoz, Seat Leonhoz és Volkswagen Golfhoz hasonlóan

az MQB műszaki alapokat az elődmodellből szinte változtatás nélkül emelték át

az új, negyedik generációs Octaviába, a fejlesztési büdzsé nagyját az új elektronikai architektúrára (MIB3), a csúcstechnológiás extrákra, a kifinomultabb dizájnra és a jobb beltéri anyagokra lehetett elkölteni.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Továbbra is csapotthátú limuzinként és hagyományos kombiként lehet megvenni az Octaviát, a 2686 mm-es tengelytáv nem változott a modellváltással, de mindkét karosszéria kb. 2 centivel hosszabb és másféllel szélesebb lett.

Egy Golfhoz képest a tengelytáv közel 7, az ötajtós karosszéria több mint 40 centivel hosszabb,

utóbbi kis híján eléri a 4,7 métert, ami miatt ez a Skoda nem a kompaktok, hanem inkább a középkategóriás kocsik közé tartozik.

Már olyan, mint egy prémiumautó

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Aki ránéz az új Octaviára, jó eséllyel nem egy puritán, kedvező árú, egyszerű családszállítót lát majd benne, hanem egy elegáns, középkategóriás üzleti limuzint, amit korántsem biztos, hogy csak az átlagosnál nagyobb csomagtartója és hátsó lábtere fog eladni.

Jóval komolyabb autó benyomását kelti,

mint közvetlen elődje, amely a modellfrissítés utáni, kettéosztott fényszórókkal sokaknak nem nyerte el a tetszését.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Tanult a hibából a Skoda, az új dizájn kevésbé merész, de sokkal kidolgozottabb. Alaposan szemügyre véve egy rakás finom részlet tűnik fel rajta az alapáras LED-fényszóróktól a magabiztosságot sugárzó, széles hűtőmaszkon át az oldalajtók rafinált domborításaiig.

Még a jól ismert márkalogót is eltávolították a hátuljáról,

hogy helyette betűvel írják ki középre, hogy S K O D A. Ez nagy divat manapság, de csak addig mutat jól, amíg az egyik betű el nem fordul majd a vízszintes helyzetből.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Először találunk fekvő hátsó lámpákat egy Octavián, de az is újdonság, hogy

a cseh üvegkészítő hagyományok előtt tisztelgő,

szépen kidolgozott burákban már szintén LED-ek világítanak, ráadásul felár nélkül. Aki mindenképp költene még a hátsó lámpákra, az vehet olyan verziót, amely üdvözlő és búcsúzó fényjátékkal szórakoztatja tulajdonosát, és menő, futófényes irányjelzője van. Ezeket az új, adaptív LED Mátrix fényszórókkal csomagban lehet megkapni, de elég drágán, 498 ezer forintért.

Egyszerűen bonyolult

Elegáns és jó minőségű a műszerfal, a gombok számát a minimálisra csökkentették Fotó: Csudai Sándor - Origo

Ha lehet, az utastérben még jelentősebb változások történtek, mint kívül. Szép a vízszintesen tagolt, hullámzó műszerfal és a Mercedes S-osztályról koppintott kétküllős kormány, az izgalmasan hajlított, krómozott belső kilincs pedig mintha egy háború előtti luxusautóból származna.

Az alsó szinteket leszámítva kifogástalan az anyaghasználat,

és nem érheti kifogás a helykínálatot sem: az első ülések keskenyebb háttámláival sikerült tovább növelni az eddig is kategóriaelső hátsó lábteret, a szintén verhetetlen csomagtartó 590 helyett már kereken 600 literes, de a rossz nyelvek szerint csak a megváltozott mérési metódus miatt nőtt meg. Akárhogy is, ez több mint másfélszer akkora, mint a Golfé, ráadásul a hatalmas nyíláson át megpakolni is könnyebb, és a hátsó ajtó már motoros mozgatású is lehet.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Végre helyet cserélt a műszerfalon az érintőképernyő a légbeömlőkkel, előbbi a középkonzol tetejére került, így elvileg kevésbé vonná el a figyelmet vezetés közben, csakhogy közben a menüstruktúra annyira bonyolult lett, hogy ezt mégsem merem kijelenteni. Lehet, hogy pár nap vagy hét használat után a tulajdonosok majd megtanulják kezelni, de

pedig több száz autó megfordult már a kezeim között. Legalább a nagy kijelző jó felbontású és fényerejű, igényes a grafikája és viszonylag gyorsan is reagál a parancsokra, nem úgy, mint egy Peugeot-ban.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Viszont nehezíti a kezelést, hogy az Octavia belsejében - a Golfhoz hasonlóan -

a fizikai gombok számát nagyon csökkentették:

még a klímát is a menüből kell állítani, beleértve a belsőlevegő-keringetést, ami nem csak a figyelmet vonja el, de több időbe is kerül, mint megnyomni egy gombot. Az sem szerencsés, hogy a hangerőt az érintőképernyő alsó éléhez illesztett, érintős csúszkán kell állítani, a kormányon lévő, krómszínű gombokat pedig nem csak forgatni, hanem nyomni és billenteni is lehet.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Érthetetlen, hogy a sok USB-C port mellett (kettő elöl, kettő hátul, egy a belső tűkör házában) miért nem tudtak egy régebbi telefonok töltésére alkalmas, hagyományos USB csatlakozót is betenni, vezeték nélküli töltés persze rendelhető, de az jellemzően csak az újabb telefonoknál működik, és a tartó dőlése miatt közben nem lehet látni a kijelzőt.

Okos megoldások és luxusautós extrák

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Természetesen az új Octaviából sem hiányoznak a Skodától megszokott, leleményes „simply clever" megoldások: az ablakmosó tartály kupakja nyitáskor tölcsérré változik, a vezető ajtajában esernyő és zárható szemetes rejtőzik, a tanknyílásnál jégkaparót találunk, a csomagtartó padlója megfordítható, vannak szatyorrögzítő kampók és tépőzáras csomagrendezők is, a feláras vonóhorog behajtható. Hosszú utakra előnyös, hogy lehet rendelni kihajtható támasszal rendelkező hátsó fejtámlát és ülésre akasztható tablettartót is.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Még olyan,

Skodában sosem látott extrák is rendelhetővé váltak,

mint a masszírozós vezetőülés (160 ezer forint) a digitális műszerfal (156 ezer forint), a head up display (239 ezer forint), a LED hangulatvilágítás (89 ezer forint), a háromzónás klímaberendezés (első-hátsó ülésfűtéssel és akusztikus üvegezéssel 183 ezer forint), a gesztus- és hangvezérlésre képes, 10 colos infotainment-navigáció (572 ezer forint), vagy a Travel Assist csomag (345 ezer forint). Utóbbi a három vezetéstámogató rendszer, a táblafelismerő, a sávtartó és az adaptív tempomat előnyeit kombinálja, és városi torlódásban is képes részleges önvezetésre.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni az Octaviát!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!