Annak érdekében, hogy a mentőszolgálatok minden lehetséges baleseti helyzetre felkészülhessenek, és hogy a legszélsőségesebb ütközések során fellépő erőhatásokat is szimulálhassák, a Volvo a közelmúltban az átlagos törésteszteknél sokkal extrémebb lépéshez folyamodott.
A példátlan vizsgálat során több új Volvót is 30 méteres magasságból ejtettek le,
méghozzá újra és újra. Ezzel a módszerrel sikerült olyan mértékű roncsolódást elérni, amely csak a legsúlyosabb balesetekben – rendkívül nagy sebességű, egyetlen autót érintő ütközésekben, személyautó és teherautó nagysebességű karamboljában, vagy oldalról érkező, nagy erejű becsapódásban – fordul elő.
Az ütközések, valamint az azokat követő kiszabadítások során szerzett tapasztalatokat egy kiterjedt kutatási jelentésben összesítik.
A jelentést ingyenesen hozzáférhetővé teszik máshol dolgozó mentőszakemberek számára,
így ők is hasznosíthatják az információkat, és továbbfejleszthetik életmentési szakértelmüket.