Miért megbízhatóak a tesztek?
Az ADAC tesztek hitelességét a gumis szakja teljes mértékben elfogadja, és minden évben várja. Hathavonta kapjuk meg a híreket, ahol hol a nyári, hol a téli gumikat tesztelik. Hitelességüket az is bizonyítja, hogy amikor egy gyártó abroncsa gyengébben szerepel, akkor nem hallunk kifogásokról vagy feljelentésekről, ők is elfogadják az igazságot.
Személy szerint azt szeretem bennük a legjobban, hogy nem engedik meg a lefizetést, vagyis egyik márkától sem fogadnak el adomány gumikat. Minden évben saját pénzen veszik meg az általuk kiválasztott abroncsokat, és hosszú kilométereken keresztül tesztelik. Ezáltan nem kell attól félnünk, hogy valamelyik márka csak azért kerül fel a listára, mert minden évben ellátja őket abroncsokkal.
205/55/R16 eredmények
Bár az idei gumicsere már megtörtént, mégis sokat tanulhatunk a tesztekről. Fontos megemlíteni, hogy nem szabad szó szerint venni a kapott eredményeket, hiszen ezt a tesztautó is nagyban befolyásolja. Az a legjobb, ha mindig átnézzük a különböző terepen elért teljesítményt, és aszerint döntünk, hogy milyen útviszonyok jellemzőek a mi életünkre.
Idén két méretet is megismerhetünk. Az első a 205/55/R16 H. Ezek 210km/órás sebességig használhatóak, így biztosan sok tulajdonosnak jól jön az információ. Az idei évben összesen 15 abroncsot teszteltek, ami végül is egészen pozitívan zárult. 5 gumiabroncs jó, 7 kielégítő, egy pedig elégséges lett. Ahogy minden évben, idén is találkozunk gyenge minősítéssel, azonban csak ketten kerültek ebbe a kategóriába.
Az öt legjobb modell a következő:
A különösen ajánlott minősítést csak a legjobbak vihetik el, akik szinte minden útviszony ellenére megállják a helyüket. A Bridgestone lenyűgözte a bírákat nedves úton, de ugyanolyan jól teljesített a száraz felületen is. Azonban azt is láttuk nála, hogy sajnos az abroncskopás is jellemző rá, ami hosszú utazásokhoz inkább hátrány. Ilyenkor a második helyezett felé kacsingathatunk, ami bár gyengébben teljesített a száraz utakon, viszont a kopás-próbán nagyon jól szerepelt.
A középmezőnybe hét név került:
Ezek kicsit gyengébben teljesítettek a száraz utakon, ami az átfogó értékelést is befolyásolja. A javukra szolgál, hogy mindegyik megfelelő kormány nyomatékot kínál, de a hátsó tengelyek kissé rugalmassá váltak, így a tesztautó nem mindig halad egyenesen. Ilyenkor könnyebben elveszíthetjük a kontrollt az autó felett, a hirtelen megtett manőverek lehetnek veszélyesek. A listán szereplő márkák közül sokan nedves úton kiválóan teljesítettek, és csak a száraz út rontotta le a pontjukat. A Goodyear és a Pirelli akár a prémium kategóriában is helytállna, ha csak a nedves viszonyokat néznénk.
A legrosszabb eredményeket három márka kapta:
Ezeknél túl sok hiányosság figyelhető meg, ami száraz és nedves úton is rosszabb vezetési komfortot és kevesebb biztonságot nyújt.
235/55 R17 eredmények
Az idei évben még egy mérettartományt teszteltek, ez pedig a 235/55 R17. Itt már 240 km/óráról beszélünk, és nagyobb járművek fogják hordani ezeket az abroncsokat. A tesztek érdekessége, hogy csak 1 márka jutott fel a jó kategóriába, miközben 11-en az ajánlottban maradtak. Végül 2 modell lett elégséges.
Az egyedüli győztes a Michelin Pilot Alpin 5 2.1.
Ez a fő szempontok alapján elérte a jót, bár inkább száraz úton a legkiválóbb, még akkor is, ha veszélyesebb manőverekhez kell folyamodnunk. A nedves útvonalon is megfelelt, de inkább a havat szereti. Ehhez azonban hozzájön az ára is, ami miatt kissé többet vártunk volna tőle.
A kielégítő csoportba 11 név került:
Itt kedvünkre válogathatunk a nedves, száraz és jeges útfelületek között. Mindegyik kategóriába találunk legalább három márkát, így aszerint tudunk dönteni, hogy a mi környékünkön milyen előrejelzések várhatóak, és, hogy milyen utakon fogunk járni.
Egyetlen név került az elégséges csoportba, a Semperit Speed 3 Grip sajnos a havas és a nedves úton is rosszul teljesített, ami télen elég gyakori.