A Zöld Busz program keretében
2022-től csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni a 25 ezres lakosságszámnál nagyobb településeken,
melynek következtében tíz éven belül minden második busz már elektromos meghajtású lehet - ismertette Palkovics László a kormány klímavédelmi programjának egyik pontját.
A miniszter több részletet nem árult el, vélhetően ezek még kidolgozás alatt állnak. Annyit már eddig is tudtunk, hogy az elkövetkező tíz évben 36 milliárd forintot szán a kabinet új elektromos autóbuszok beszerzésére. Hét nagyvárosban indult tavaly mintaprojekt tapasztalatszerzési célból: Budapesten, Kaposváron, Pécsett, Pakson, Győrben, Kecskeméten és Szegeden.
A Pénzcentrum most megnézte, mai állás szerint melyik települések inthetnének búcsút a hagyományos buszoknak: a KSH 2019-es helynévkönyve szerint
meglepően sok magyar várost érint a kormányzat bejelentése, összesen 47 településen éltek tavaly január elsején 25 ezernél többen.
Jelen állás szerint tilos lesz hagyományos buszokat forgalomba helyezni például Dunakeszin és Szentendrén is, ahogyan Vác, Cegléd és Siófok is csak e-buszokat állíthatna forgalomba 2022 után.