A dízelautók visszaszorulásának trendje immár hetedik éve tart. Ez idő alatt
részarányuk a forgalomba helyezett új személyautók körében 46-ról 22 százalékra csökkent.
A dízelmotorral szemben tapasztalható bizalomvesztés több okra vezethető vissza, de nem lehet figyelmen kívül hagyni a környezettudatosságban tapasztalható szemléletváltozást, valamint az elektromos autók divattá válásának folyamatát sem.
A vásárlók dízel iránti fenntartásait jól mutatják a JóAutók.hu keresési statisztikái is. Az idei első tíz hónapban
az üzemanyag szerinti személyautó-kereséseknek mindössze 18 százaléka irányult dízelautókra,
miközben a benzines keresések aránya 70 százalék volt, a elektromos motorral is rendelkező járművekre pedig 12 százaléknyian kerestek rá.
A használtautó-importban ugyanakkor továbbra is magas, 40 százalék feletti a dízelautók részaránya.
Ennek elsődleges oka, hogy a nyugat-európai környezetvédelmi intézkedések hatására az idősebb, Euro 5-nél alacsonyabb besorolású autók a korábbinál akár 15-20 százalékkal olcsóbban érhetők el ezeken a piacokon.